onsdag 25 september 2013

Kall morgon....!!!

Hej på er....!
I morse när jag klev upp ur sängen...och sömndrucken gick ut i köket...slängde jag en blick på termometern...och ute temperaturen...! Etersom jag skulle dra på mej löparkläderna...!
Kisade mot termometern...eftersom jag ser lite dåligt på nära håll...kan det vara..hmmm...åldern??!
Tittade två gånger...men trodde inte på det jag såg...så hämtade glasögonen...JO...det stämde...+1,7c...!!

När blev det såå kallt?? Är tydligen "rysskylan" som vi fått?? Hade vi inte nyss..."ryssvärmen"..??

Hur som helst..på med kläderna och givetvis även vantar...hade jag behövt mössa..?? Självklart! Men jag HATAR att ha någonting på huvudet...så hellre frysa...och få pionröda öron...som det dessutom gör ont i...
Men skall man vara fin...får man lida pin....hi hi

Solen har sedan visat sig..det mesta av dagen....eller iaf en del....

Efter varm go dusch...gick jag och köpte frallor..och sedan hem till Lisa. Var så gott att sätta sig till dukat frukostbord!

Tja...sedan har jag fixat lite här hemma...ätit middag i solen på balkongen...och bara njutit där ett tag!

Om en stund...skall jag nog åka till Torp..träffa Lina och ta en fika med henne!

Så mina vänner jag önskar er alla...en fortsatt ljuvlig dag!

Sätt dej tillrätta...tag fram din bok..och se så många blad DU redan fyllt! Tänk det är snart 9 månader.. som DU kan bläddra tillbaka på!
Jag antar att det finns både positivt och negativt på dina sidor..men jag hoppas att det positiva överväger!
För som DU redan vet...det gäller ju att försöka..och se det positiva i varje dag!
Jag om någon vet...hur det är...men jag har alltid försökt att se det positiva och leta efter guldkornen varje dag!

DU och ingen annan... är som DU redan vet..manusförfattaren till ditt eget liv...och din egen bok! Även om andra ibland försöker styra och ta över...så minns..."Att livet är ditt...och det är DU som fått det...och försök förvalta det så gott.. DU bara kan"!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika



4 kommentarer:

  1. Jaa det var kallt i vårat kök,eller matrum heter det visst.Bara brascha på med kaminen.SEN såg jag termometern,då var det nollan.När jag väl kom ut på prommis efter samtal med mediciner som inte fanns o bla bla bla...Så var det riktigt skönt..i skogen :) Kramelikram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Ja nu börjar det bli kallt på morronen .Tack för kommentaren om mina naglar den värmde .Det är mina naglar som jag lackar med Shelack så det sitter får stoppa in varje hand i en liten maskin så det härdar .Kanonbra sitter 4-6 veckor .Njut kvällen fina du .Kram Rita

    SvaraRadera
  3. Usch ja, kallt var det!
    Blev lite full i skratt över din ryssvärme och rysskyla... när jag var liten hade min pappa en pälsmössa med öronlappar (som gick att knyta uppe på huvudet) och den kallade de för ryssmössa... ;)
    Kram och ha en fortsatt fin lilla lördag :)
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Nu är hösten här kan man säga. Burr, trist när man måste skrapa rutorna på bilen. Det blir så kallt om fingrarna för vantar har man ju inte på sig nu, det var ju precis sommar hihi.

    Kram Susanne

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika