onsdag 28 augusti 2013

Tvätta...stryka...packa....fika...och lämna blod...!!!

Ja tänk vad man hinner med på en dag...och tänk...jag hinner även blogga...!!!

Hej på er...och jag Välkomnar nya läsare!!
Blir alltid så glad...när ni dyker upp...menar nu...både gamla och nya läsare!!!

Vaknade till en underbar morgon...solen letade sig in genom sovrumsfönstret...och jag tänkte...som ofta den senaste tiden! Vilken dag det blir!!
Men solen övergick sedan i moln och mulet...och för ovanligheten skull...eller inte..!! Så Blåser det!!

Började dagen med att gå ner i tvättstugan...ladda maskinerna..och direkt ut på en längre löptur! Kommer inte att bli någon träning nu på en vecka...klart jag kan...springa även där...men NEJ...nu skall jag ha semester...från Allt!

Efter god frukost...och lite packning...är nästan klar...och det blir faktiskt inte så mycket som jag tar med! Tänk man lär sig..med åren...i alla fall detta...fniss!!

Gick till Lejas vid lunchtid..och mötte upp Marianne....hade en så mysig fika....

Blev som vanligt äppelkaka...det är nästan det enda laktosfria...som jag gillar där...! Var ju tvungen att ladda lite...för vad som komma skulle!

Efter fikat var det dags att åka till lasarettet ...för att lämna blod...nymodigheter  även där! Nu fyller man inte i ett papper med div frågor...utan nu loggar man in...med sitt pnr nr...eller fingeravtryck!! så svarar man på frågorna via nätet ist....
Allt datoriseras!
Såg att dom behöver 100 nya blodgivare...så har DU någon gång funderat på att lämna blod...Gör det!!
Kan ju rädda livet på en medmänniska!!


 Får ett rejält bandage efteråt...försökte ta bort det nyss...men se det gick inte!! Blödde liite.

Man får ju någon form av ersättning för att man lämnar...glas...muggar..presentkort...men som ni redan vet...så lämnar jag min ersättning till Barncancerfonden. Är en självklarhet för mej!

Damen som lämnar ut detta...är ljuvlig...så trevlig och pratsam...hon sa..."Tänk i dag har du gjort två goda gärningar...!! Först lämnat blod...som någon annan får nytta av...och sedan har du lämnat ett bidrag till Barncancerfonden..."
Tror ni att det kändes bra??? JAA verkligen!

Efter att jag fikat lite...så åkte jag hem...strukit all tvätt...ätit middag...och nu har jag landat i soffan!
Blir inte mera idag...skall ju tydligen ta det lite lugnt...och dricka en del...!

Så mina vänner...jag önskar er alla...en fortsatt ljuvlig kväll!!


 (bilden lånad från nätet)

Känns nästan...som om jag skulle kunnat skriva.. den texten ovan....:-)

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


2 kommentarer:

  1. Vet du! Jag tror jag är för gammal att lämna blod......kul! Annars hade jag gjort det, självklart. Och att lämna in donationskort för organ, jag funderar väldigt, men det måste nog bli så.

    Men det var egentligen inte det jag ville säga:
    Ha en underbar semester och hälsa Rhodos från oss och du får gärna dricka en Mythos för mig, för det är ju en av de få gånger jag dricker öl, när jag kommer fram till Rohodos stad, sen inte mer!

    Ha det fantastiskt, hälsa Josefine (fast vi inte träffats) och så hoppas jag vi hörs snart igen!

    Storkramar och flyg försiktigt,
    Agneta
    Peter hälsar också

    SvaraRadera
  2. Ville bara titta in och önska er en mysig resa :-)))
    Kraaaaam Bittan

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika