torsdag 15 augusti 2013

Lilla mamma..niger och Tackar...!!!

För alla era gulliga kommentarer...och Grattis hälsningar!!!

Go kväll på er...!!

Ja då var.. vi hemma igen...efter en heldag på resande fot!!!

Kan börja med morgonen...jag gick upp tidigt..duschade...flyttade möbler osv....ja ni vet ju...fiber skulle ju installeras...!!
Helt plötsligt låses min ytterdörr upp...och i hallen...står en man...fniss...och ropar hallå..det var dags för fiber...ja..

När han såg mina möbler som var flyttade...visade det sig...att för det första skulle kabeln inte alls dras åt det hållet...eller via golvet!!! Utan via taket!!
Tack Uddevallahem...för fel upplysning!
Hur som helst...blev det ingen kabel i just min lägenhet idag...tror han tyckte synd om mej...så jag fick bestämma dag..nästa vecka ist! och då...behöver jag inte flytta en enda möbel!!!

Lilla mamma kom på morgonen...behöver jag säga...att hon blev såå glad för sin elvisp!!!

Sen åkte vi på roadtripp....!! Vilket väder vi haft...strålande sol...eller ja nästan...blåsigt...men skönt ändå!!
Första stoppet blev Rörstrands i Lidköping....där vi gick och kikade lite...
Kompletterade min Ostindia servis...

 Har inte sett dessa stora muggar tidigare...så det skall bli min nya kaffemugg....!!

 Fika gjorde vi förståss...älskar dessa Läckö kringlor....!!
 Sedan vidare till Läckö slott....



 Lilla mamma på väg in...

 Kikade och blev imponerad...av alla vapen som fanns där....

 Så här såg slottsköket ut....





 Ansvarig för köket bodde här...innanför köket...kan tro att där var varmt och gott!!

 Vad är då detta...?

 Jo långt...där nere...är en fängelsehåla...där satt han med en kedja om halsen...som sedansatt fast i väggen...säger då det...! Tänk dom som hamnade så...kallt...fuktigt...och tillsammans med en del råttor...fy!

 Vackert...? Ja Läckö slott ligger fantastiskt!!

 Fika nummer två...blev här...på naturum...

 Kosan styrdes sedan vidare mot Spiken...där är det verkligen mysigt...!!

 Tyvärr!!! Fanns ingen rökt sik...så då blev det...

 Grillad panini...med chevre...honung..valnötter och rödbetor...jättegod!!


Efter denna mysiga dag..så styrde vi kosan hemåt...
Myser nu i soffan och har avnjutit ett glas rött...

Så mina vänner...nu önskar jag er alla...en fortsatt mysig kväll..och en riktigt God Natt..när det nu blir...och jag hoppas att natten är god mot er...!!



Denna magnet...köpte jag på Läckö...tyckte att den passade mej...perfekt!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

4 kommentarer:

  1. Åh så fint inlägg om fina Lidköping ♥ Fast så sällan som man själv går på slottet eller spiken! Tack goa vän för kommentar idag..Idag har tårarna rullat av sig självt minsann..Blev väl av allt som blev i samband med detta 'släppet':) Är ju rädd o orolig också,konstigt vore väl annars.Ssk ringer flera ggr om dan,helt underbar människa! Hon lotsar mej med insulinet.Usch va jobbigt det känns nu.Men imorron kl 8 ska jag ringa till IVD mottagningen så dr får fortsätta sjukskriva mej...Jag har ju haft besvär hela min semester faktiskt! Kram goa Annika ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk dag ni hade och vilket fint väder! Gissar att din mor var nöjd med dagen.
    Och vilka snygga muggar!
    Och god mat.
    Och gott vin hemma.
    Nej, du behöver ingen karta, det har jag förstått, du klarar dig ändå!
    kramar

    SvaraRadera
  3. Men wow, alltså! Vilken roadtrip! Härliga bilder, god mat och slottsbesök! Avis blir jag! Å servisen är ju så fin också!
    Grattis till mamma och ha en fortsatt fin kväll, eller god natt ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  4. Jag sänder ett litet grattis till lilla mamma så här i efterskott!
    Men en så fin och minnesvärd utflykt och vilka fina bilder du tagit!
    Ja Läckö Slott är ju så vackert och där har jag varit med min familj många gånger... en period åkte vi dit varje sommar för att se de olika utställningarna som fanns där år från år:)

    Härliga bilder Annika!

    Ta hand om dig och hoppas du får en finfin helg nu.
    Kram Lollo

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika