lördag 6 juli 2013

Solen skiner....HURRA!!!

Hej på er!!

Kan inte tro att det är sant! Solen skiner...och det blåser...men ljuvligt!!

Börjar med gårdagen.....!
Sprang en sväng på morgonen...sen kom lilla mamma. Josefine och Niklas har lånat mammas lägenhet över helgen! Så därför kom hon hit...!

Lilla mamma och jag började med en fika på Lejas......


Laktosfri muffins med äpple och kanel...mmm...
Efter middagen gick vi till Yerba där vi mötte upp Ann-Louise..satt ute i trädgården och njöt av sol och rabarberpaj....


 Detta lilla hjärtformade blad...kom från en rosenbuske...som stod ovanför murgrönan....Säg om inte naturen är fantastisk....!!!


Efter avslutad frukost idag...åkte lilla mamma och jag till Marsipanladan....




Såå mycket gott....


Allt i marsipan..givetvis...


Fika blev det såklart....kaffe och en underbar nöt paj...



På hemvägen åkte jag ner till färjeläget...som går över till Flatön..och bl a Handelsman Flink...




När vi kom hem...blev det middag på balkongen...


Om en stund skall vi åka och köpa en glass på Snäckan och fortsätta njuta av det underbara vädret!!

Vad har jag då gjort i dagarna två...Jo!! Ätit och fikat...hi hi...

Jag brukar ofta påminna er om...att man inte skall glömma bort dom nära och kära...framför allt de som är ensamma!!
Så jag säger det igen...slå en signal..eller skicka ett sms...bjud in till en fika...eller varför inte köpa med fika..och åka hem till den.. du vet sitter ensam!
Sommaren när alla har semester eller är lediga..är nog ännu värre för dom som är ensamma...då om någon gång har ju "alla sitt"...!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika