onsdag 8 maj 2013

Njuta av havet...och att lämna blod...!!!

Hej mina kära vänner....!!!

Börjar med att berätta...att idag invigs IKEA, här i Uddevalla...!!  Äntligen säger vi då...!
Jag skall inte åka dit idag...finns nog andra som gör...så jag väntar några dagar!!!

Idag är en mulen dag...men nästan vindstilla och +19c..underbart!!!
Men i går..hade vi en helt fantastisk dag...strålande sol...och varmt och skönt...!!!

Var ute hela dagen...började med lunch tillsammans med Lisbeth...eller lunch..jag fikade..och blev bjuden på det...Tackar igen för det!!!

Sen åkte jag till Karin.....och vi gick ner till havet.....


 Vilken dag....



 Passade även på att fika...


På hemvägen stannade jag till hos Josefine och Niklas...satt på deras nybyggda altan...blev sååå bra!!
Stannade där i ett par timmar...och njöt av solen....!
I går kväll var jag  hemma en sväng...hos min vän...och tänk...när jag gick därifrån...var luften helt fantastisk...så skönt!!!

Då var jag tillbaka på dagen idag....
Slapp morgon....efter frukosten.. tog jag påtåren i sängen...bara så ljuvligt att börja dagen med kaffemys...i lugn och ro...!!!

Har även lämnat blod...så då var jag 4 1/2 dl blod fattigare...fniss....som tur är..återbildas det snabbt..och jag mår så bra efteråt!

Man kan ju välja..på några saker..när man lämnar blod...presentkort på 50 kr..eller mugg...glas...osv...
Men jag skänker mina 50 kr till Barncancerfonden!!
Känns helt rätt och naturligt!
Men..jag blir lika förvånad varje gång..när jag säger detta...är det nästan så personalen handtackar mej...!
Är tydligen inte så vanligt att man skänker ...fast idag...hade även fyra för mej..gjort samma sak...!

Om en stund blir det lunch med Marianne...och senare nagelfix!!

Måste bara visa...vad som blommar i mitt köksfönster...


Otroligt vackra.....

Nu mina vänner...önskar jag er alla...en fantastisk dag!!!



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Hej! givande dag för dig i dubbel bemärkelse,först lämna blod sedan skänka slanten till Barn cancer fonden <3 så fint gjort av dig! härliga bilder från havet....kram Jessica

    SvaraRadera
  2. :O)Jag blir alltid så glad av dina inlägg. Du delar med dig av ditt livsnjutar liv. Du är positiv och förvaltar dina dagar väl. Önskar att vi kunde träffas någongång. Ha en bra dag vännen. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika