söndag 26 maj 2013

Mors Dag...bl a..!!!!

I dag är det Mors Dag, som alla vet! Men jag säger det igen...är inte så mycket för denna dag...och ändå firar vi...fniss...!!



 Så eftersom jag firar...var döttrar med respektive här idag..på fika!! Jag hade inte gjort någon tårta...utan Yohanna hade önskat våfflor..!! Så det bjöd jag på....


 Av Yohanna och Lina..fick jag en mini orkidé...så fin...!!!


Av Josefine...detta gulliga kort..och present kommer senare...vet vad hon har köpt..men inte fått det ännu...!


Efter fika...så åkte min lilla mamma hem....
Vi har hunnit med en del..även idag...började dagen i solen på Snäckan...sen var det ju fika här..och efter att mor åkt hem...gav jag mej ut på en löptur...LJUVLIGT...och varmt!!

Varit en ljuvlig dag...varmt..sol...och blåst!
Nu är det iof sig mulet...men vad gör det...jag sitter bara och slappar i soffan!!!

Går tillbaka till gårdagen...!
På morgonen åkte lilla mamma och jag till Göteborg!
Vi startade i Trädgårdsföreningen!! Dagen var mulen men skönt ändå!!

Detta mötte oss..på varje träd när vi kom in....


e

 Det var West Pride...vilket är en kulturfestival....!!!




 Underbar hållplats....!!!


 Fikade gjorde vi på Rosencaféet...satt ute...och tittade på alla brudpar....!!


Varför var det då...så många brudpar...??


Jo...för det var Den Stora Kärleksdagen..!!


Sen gick vi på stan...var bl a inne i Saluhallen...underbart att bara gå och strosa där!!
Sen shoppade vi lite...tänka sig..jag köpte tre blusar...när mina döttrar..får se dessa..kommer dom att säga..." Men mamma...har du inte redan sådana.." så då förstår ni...att jag köper ungefär likadana..ha ha...
På hemvägen stannade vi på Bäckebol...handlade lite mat...och åt även där....
Kvällen avslutades med ett glas rött....härligt!!

Nej nu mina vänner...skall jag bara "vara"...njuta resten av kvällen...och senare blir det Wallander på tv.

Jag önskar er alla, en fortsatt ljuvlig kväll!!

Hoppas att er Dag i Dag...har varit fantastisk...och att ni njutit av vädret...och allt vackert som finns "där ute"!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Tittar in för att säga hej till fikornas Drottning :-)))Har landat med ett glas rose i soffan efter en lååååång jobbhelg för att läsa i kapp :-)))
    ha en fin start på veckan .

    Kram Bittan

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika