fredag 28 december 2012

God förmiddag...!!

Idag är..eller var..en strålande dag...solen har skinit och det är ca -5c.....!! Men just nu..när jag började skriva här...så gick den i moln...:(

Igår var vi..som ni vet hos min lilla mamma....som vanligt..så fikade vi...åt...fikade..mätt när vi åkte hem.??
Nej..inte alls..ha ha...


 Köpte med mej..en liten kruka..med liljekonvalj...doftade ljuvligt..!!

 Änglaspel..är jag uppvuxen med...kommer ihåg att min mormor alltid tände det..när vi fikade på julafton...självklart har även jag ett....

 Ugnsbakad laxfilé..med gorgonzola..och créme fraiche fyllning...och lite rosé peppar...såå gott..pressad potatis..god sås..och massor av grönsaker...mmmm...!!

Nu till dagen...sovit ganska länge..ätit frukost..och nu bara slappar vi...!!

Jag skall sen i eftermiddag gå till Yerba..där jag skall träffa Ann-Louise..skall bli så mysigt!!
Dom har varit på Kanarieöarna..så kan tro..att hon är  brun...!!
Avundsjuk..vem ..?? Jag...?? Inte det minsta..eller JO..lite..!!

Annars blir det nog en fortsatt lugn dag..kanske...kanske..att jag senare börjar plocka bort liiite tomtar...!!
Jag har svårt att hålla mej..framförallt..när jag ser hur dammigt det är!!

Så mina vänner...nu önskar jag er.. en fortsatt härlig fredag..!!!


Som jag skrivit förut...det är just dessa vänner...som DU skall omge dej med....och inte dom andra..som bara tar..utan att ge någonting tillbaka...för dom kan DU klara dej utan!!
Har du inget Nyårslöfte...så ha det som löfte till dej själv...." Att du bara...skall umgås och träffa dina "riktiga" vänner..."!!!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

7 kommentarer:

  1. Så underbart med liljekonvaljdoft i december!
    Ha en fortsatt fin fredag, vännen!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Vilka fina julklappar du fick! Här har det varit tunnsått med paket i år. Eller ja, omgivningen och jag ger väl inte varandra något direkt så där, och guddotter med familj fick vinterkräkisen så dom kom inte och släkten var i Dalarna så det har varit väldigt lugnt. Skönt, faktiskt. Och så har ju jag varit så hostig och eländig, men nu är det bättre och när solen tittar fram blir man ju så upplyft! Tänk så lite som glädjer oss nordbor!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Bara så mysiga bilder från din mamma .Är ju bara så härligt att sätta sej till dukat bord.Ha nu en skön och mysig fredag fina du .Varma kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Ha en mysig helg så hörs vi innan nyåret :-)))
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  5. Vilken fin dag du har haft. Änglaspel minns jag från min farmor och så vackert det spelar.

    Ditt nyårslöfte ska jag ta till mig...:)

    KRAMAR

    SvaraRadera
  6. Ååå så fina bilder...men så mysigt med liljekonvaljer, vilken härlig idé som gör mig glad :)
    Jättemumsig mat du fixat .....mmm....mmm....
    Ha de fortsatt gott vännen <3
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  7. Hej på dej Annika! Jaa änglaspel har gubben ett som han tycker mycket om...Mamma hade alltid det också! Nostalgi förstås... Fråga din väninna om det var bra väder nu med på Kanarieöarna! Kram o Go Fortsättning på dej Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika