fredag 20 januari 2012

Utmaning...och städning.....

Ja nu..har jag ett städat hem...har verkligen dammat och INTE bara i framkant..hihi
När jag en gång i tiden hade mörka möbler..sa jag alltid...skulle det bli inbrott..så vet jag vad som är stulet..eftersom dammet i bakkant..var kvar..haha...
Tvättade även av golven..när jag ändå höll på....

Har ju fått en Utmaning..eller rättare sagt två....!

Den ena har jag fått av Gunilla..med härliga bloggen "Gunillas Ljusglimtar" har ni inte varit inne på hennes blogg..så gör ett besök där!!!

Den andra har jag fått av Irene med den underbara bloggen "SKIFFERHUSET" har ni inte varit där heller..rekommenderar jag även ett besök där!!

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?

Det året har jag lagt bakom mej..av olika anledningar...

2. Vad gjorde du för ett år sedan?

Fyllde liite jämt..var i Sthlm två gånger...samt var tvungen att opereras..pga av slarv!

3. Fem snacks du gillar?

Är ju inte så mycket för sådant...men okej..choklad..nötter ngn gång..finns säkert ngt mera...

4. Fem sånger du kan utantill?

Byssan lull..Bä bä vita lamm..Min älskling du är som en ros..Huldas Karin..Mors lilla Olle...

5. Fem saker du skulle vilja göra om du vore mångmiljonär?

Ge mina barn och lilla mamma..så att de hade det bra..
Göra en kulturresa med mina döttrar..till alla de ställen som vi vill se..
Köpa mej ett liitet hus vid kusten..
Köpa Josefine och mej..var sin sporthoj...och Yohanna skulle få den bilen hon ville ha..
Om ngn av mina vänner skulle ha det svårt..skulle jag hjälpa till....

6. Fem dåliga vanor?

Svårt att säga nej..
Höga krav på mej själv...
Pedantisk..om nu det är ngn dålig vana..hihi
Sätter nog andra framför mej själv....
Sover dåligt på natten....

7. Fem saker du gillar att göra?

Umgås med familjen
Fika med mina goda vänner
Springa
Fixa här hemma
Shoppa

8. Fem saker du aldrig skulle klä dej i eller köpa?

Hatt, keps eller mössa! Passar inte i ngt av det....!! Så där var ju tre saker..hihi
Färgglada kläder...är typisk..svart..grå..blå...och vit...:)
Päls
Mysoverall

9.Fem favoritsaker?

Min familj...är ju ingen sak egentligen..hihi
Min bil
Mobiltelefonen..ingen favoritsak egentligen..men nödvändig
Datorn
Läppglans

10. Personer, jag gärna vill se göra denna utmaningen??

Ja, det är egentligen många!!
Men kan inte välja...så jag säger såhär!!! Den som känner sig manad och vill anta utmaningen..Varsågod..och Lycka till!!!

Jag önskar er en fortsatt mysig fredag och det här var lite om mej!!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Hej min vän :O) Jag kan rekommendera dig att prova magnesium för sömnen. På mig funkar det jättebra. Jag kan vakna någon gång framåt morgontimmarna men somnar om eller ligger i dvala tills jag ska kliva upp. Det är ju jättejobbigt att inte få sova som man ska, och det är inte bra för hälsan heller. Fråga på en hälsokostaffär om magnesium, om du vill förstås. Ha en skön och trevlig kväll och helg. Kramar Katarina :O)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika