måndag 7 november 2011

Mys..dag...!!!

Tänk att jag för det mesta har förmånen att få ha mysiga dagar!

Tittar ju som ni säkert..redan vet..inte bakåt..utan strävar alltid framåt.
Det som hände igår..och andra dagar lägger jag bakom mej...det tråkiga... som givetvis även hänt/händer mej!!
Lägger jag i min ryggsäck..för som alla vet..Livet är inte alltid en dans på rosor!!!

Vad har då gjort denna dagen såå mysig...?

Jo först fikade jag med älskade Josefine...efter det hämtade vi upp Niklas..släppte av dom på Torp...och jag åkte vidare till bästaste Karin!

Sen på hemvägen hämtade jag upp ungdomarna...och när vi satt där i bilen..undrar Josefine om jag ville följa med dom hem på middag?
Var liite svårövertalad...berodde enbart på...att som ni redan vet..det har gjort liite ont idag.
Men hur det nu var...så följde jag med dom hem...fick en värktabl..så det blev lite bättre.

Tänk..så MYSIGT...där satte jag mej tillrätta i soffan..och bara väntade..på att maten som Niklas lagade skulle bli klar!
Blev bjuden på god middag och smarrig kaka med grädde till efterrätt!!
Tack så mycket...var såå skönt att slippa laga middag!!!

Sen tog jag en promenad hem. lämnade kvar min lilla bil..eftersom Josefine måste ha den till jobbet i morgon.
Hennes egen är på verkstad.
Nu har jag tänt lite ljus...satt mej tillrätta i soffan...för att strax resa på mej...hihi..och göra mej en stor kopp. med rött Julte!!!

Önskar er alla en fortsatt mysig kväll!!!

Tar en repris av denna underbara lapp....




Mys..njut..var rädda om er och varandra..glöm inte bort..att leva här och nu!!! Kram/Annika

7 kommentarer:

  1. Ja den lappen är faktiskt väldigt bra! kram Annika

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att slippa laga middag nån gång. Det är värt hur mycket som helst. Och när det sen är i trevligt sällskap så kan man inte göra annat än njuta.
    Förstår inte var du hittar alla dessa fina "lappar" och bilder, haha. Gör du dom själv?
    Ha en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Min dag kanske inte var speciellt mysig, men den fick fort och nu har jag mys hemma iallafall. :)

    SvaraRadera
  4. Underbara Annika som alltid sprider livsglädje genom sina ord!! en fröjd att kika in här!

    Ljuvliga ungar du har som "skämmer bort" mamsen..men jag vet att du gör detsamma för dem andra dagar!!

    Hoppas värken släpper och att du får sova gott inatt!! Kramis sanne

    SvaraRadera
  5. Så härligt.
    Jag har tänt massor av ljus i dag + en maschall bara mys.............. ♥

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Kul lapp! Och du skriver så tänkvärt alltid, det gillar jag dig och din blogg för!
    Tänkte faktiskt på dig igår, då jag såg SOS Västkusten, på TV. Dels när jag såg polisernas ibland tuffa arbete och dels när ambulanssjukvårdarna pratade om NÄL, har ju förstått att du gör något besök där ibland.
    Önskar dig en sån där fantastisk dag som du är så bra på att göra för dig!
    Varma kramar! / Maria

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika