söndag 27 november 2011

Besök hos lilla mamma......

Egentligen skulle jag inte tjata om vädret...men vilket väder....
Blåst såå fruktansvärt...regnat..och ca +10c...säger då det!

Josefine och jag åkte till lilla mamma på förmiddagen...har tillbringat hela dagen där!
Bara sååå mysig...lilla mamma hade pyntat så fint...och hon är Fantastisk..på att baka och laga mat!!!

Vi har ätit och ätit..och ätit igen...hihi....
Passade på..att i stormen dammsuga bilen...fick hålla i dörrarna samtidigt som jag dammsög...




Lilla mamma..har namnsdag idag...så vi hade med en bukett tulpaner.....


 Vi började med kaffe och tårta...tänk jag drack...nästan två koppar...börjar nog bli riktigt bra!!!


Sedan blev det middag...fläskytterfile´...potatisgratäng..massor av grönsaker..mmm...sååå gott!!

Innan vi åkte hem...blev det lite glögg och pepparkakor....

Ja..det var min 1;a advent!! Bara sååå mysig!!

När mamma och pappa gifte sig för 55 år sedan...fick dom en matservis..av mina morföräldrar....
Tänk...den fick jag med mej hem idag....skall visa bilder i morgon....
Blev såå glad!! Tack...lilla mamma!!!

Jag önskar er alla.... en fortsatt mysig kväll!!!

Njut av kvällen...bara mys och ha det gott!! Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt ni har haft det , vilken gosig Mamma du har
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag! Åh, vad kul med servisen!!! Saker med historia bakom, är aldrig fel ;)
    Gillar den lilla "julbyn", är lite svag för hus, sådär ;)
    Här blåste det också, som bara den igår. Med 10 grader varmt.
    Önskar dej en fin måndag!
    Kram / Maria

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika