söndag 18 september 2011

God söndagsförmiddag.....

Hade en såå mysig eftermiddag/kväll igår med döttrar och deras älsklingar!!


Dukade så enkelt som möjligt...gillar det stilrena....


Maten jag bjöd på var enkel...en Italiensk buffe...



 Tomater, mozzarella, olivolja och basilika..


Smördegssnurror..med bl a pesto och riven ost...(fnissar lite..bjöd på dessa snurror för några år sedan när Josefine tog studenten. Hennes lille systerson..sa då." Det här var dom godaste kanelbullarna, jag någonsin ätit"..hihi)

Smördegssnittar..med salami, riven ost och oliver...

Sen var det pastasallad med egengjord dressing..och givetvis pizza..med bl a salami och mozzarella.

 Älskade Josefine hade gjort kladdkaka...Tack för det!! Jag hade gjort Dumlefluff..som jag bredde på kakan..sååå gott!!! Sen givetvis även en klick grädde!!


Fick denna FANTASTISKA ros av Josefine och Niklas!!!






Då tar vi dagen idag.....

Skulle sprungit i morse..men nä...hade ingen lust!! 
När jag tittade ut i morse och såg detta gråa trista väder..tänkte jag..nix..gör en god frukost ist!
Så den har jag avnjutit..läst GP och tittar på Nyhetsmorgon!
Kan nog hända att jag tar en tur senare!!

Har även suttit en stund och chattat på Facebook...min äldsta goda vän.Anki...är i Thailand..så vi har pratat lite nu på morgonen. Visst är det fantastiskt..hon sitter där och jag här...
Skall få lite bilder mailade till mej idag..på deras hus..skall bli så spännande att se!!
Tja..hon hade +33c..lite skillnad mot här..+10c...

Hmm..kanske skulle ta på mej löparkläderna ändå..innan regnet kommer.....

Sen i eftermiddag kommer Pia hit på middag..så det är nog lika bra..att jag ger mej ut nu!!

Önskar er alla en underbar söndag!!!

Glöm inte bokens oskrivna blad....varje blad skriver du själv...sen när höstmörkret och vintern kommer..sitter du där i din soffhörna och myser...tar fram din "bok" av minnen...och minns då gårdagen..du drömmer om morgondagen..men glöm inte bort..att leva idag!!! Kram/Annika

6 kommentarer:

  1. Åh vad fint!!! Gilllar verkligen din dukning! "Enkel mat och dukning" säger du... undrar hur det ser ut hos dej, när det inte är enkelt... ;) :) De där "kanelbullarna" ser gudomliga ut! Mums! Vad duktig du är! Du får gärna lägga upp lite recept... :)
    Ha en underbar dag, fina du!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  2. Ååååå vilka mysiga bilder bara så mysigt och gott ser det ut.Har du fb? Ska jag se om jag hittar dej vännen.Ha en skön och mysig söndag gulliga vännen.Varm stor kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Meeen va gott de ser ut Mmmm du skulle ha ringt hi hi
    Superfin ros du fick ;)
    Ha en underbar Söndag.
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  4. Vilken bufé, ser ju helt fantastiskt gott ut!
    Tack för din underbara kommentar (älskar låånga kommentarer;)) Dina fina ord värmer verkligen. Vad det gäller skydda det jag gör så har jag inte gjort någonting vet inte hur eller vart man skulle vända sig. Och undrar om det verkligen skulle gå att få patent på textade tegelpannor. Nä får väl helt enkelt tuffa till mig lite och ta konkuransen, kanske blir man starkare av den.
    Ha det bäst vännen!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  5. Mmmmmmmm vad det såg gott ut !!!!!
    Älskar italienskt ... det får det bli ,note to myself till fredagsmyset nästa v .
    Tack för tipset och ha en bra dag.
    vem hade tackat nej till +33 förresten inte Moi i a f .

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  6. Gomidda Mysan.. Men du vilken buffe, den hade man inte tackat nej till inte. Mästerkock. Såna kanelbullar vill jag me ha. Kan man få receptet kanske..?. Så vacker rosen var. Ja nog är de konstigt hur man kan prata över hela världen , ja så länge de funkar i allafall med dessa tekniska under, grrrr. Ha nu en goo middag med kompisen och var rädd om dig gumsan...

    Kram Lisa

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika