onsdag 11 maj 2011

Liljekonvalj.....

Varit soldis men riktigt varmt! Skulle inte skrivit i morse att det var vidstilla..haha...för det blåser lite som vanligt!

Lunchat med Marianne..underbart att kunna sitta ute och det är varmt..trots att solen inte skiner.

Sen hörde Josefine av sig...så vi träffades också över en fika..innan hon skulle till jobbet.

 På torget här i stan, står en dam i ur och skur och säljer ...blommor..ägg..frukt..grönsaker osv...denna underbara dam..är en riktig profil här!
Är hon inte på torget..så saknar man henne.
Brukar ibland köpa blommor av henne.
Så när Josefine och jag fikat färdigt sa jag...vi måste gå och se om hon har några liljekonvaljer...





Visst hade hon det...så nu doftar det ljuvligt i köket!

När jag var liten..vet jag att till Mors dag brukade jag plocka liljekonvalj till min mamma. Så man märker att det är tidigare i år!

Ikv skall jag hämta Yo efter jobbet..så skall vi ta en tur till Snäckan.

Önskar er alla en fortsatt härlig onsdag...och ber er..." Fånga Dagen "...Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Halloj
    Måste kika in o önska en trevlig kväll.
    Kramar Anette

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika