tisdag 28 februari 2023

Göteborg…och Läkarbesök..!!

 God morgon!

Ännu en ljuvlig morgon! Strålande sol och lite kyligt ännu så länge! Jag hade - 4 c när jag gick upp i morse. Men vad gör det när det blir varmare fram på dagen.

Då har jag varit på lite semester till Göteborg. Så ljuvligt att bo på hotell…

Hotellet var det samma igen. Alltså Comfort Hotell vid Stenpiren.
När vi installerat oss i våra rum, så gick vi direkt och fikade..

För mig blev det frukost nr 2. Så gott!
Efter långfikan blev det promenad och en del besök i affärer. Även om många av affärerna är samma här, så är det ändå kul att gå och titta.


Tiden går så fort och plötsligt insåg vi att det var kväll, så då blev det en öl och bland den bästa pizza jag någonsin ätit!
Det blev en pizza med 3 sorters ost!

Måndag morgon när jag drog bort gardinerna såg det ut så här…



Regnade! Men precis när vi skulle gå ut slutade det. Då blev det ett besök i Trädgårdsföreningen och palmhuset…








Alla dessa vackra Kamelior och även andra blommor. Är ni i Göteborg någongång, så glöm inte att gå hit. Lika fint på vintern som på sommaren!
Såklart blev det en fika här..


Vi gick sedan vidare till Haga och där blev det fika nr 2 på Café Husaren.
Även det här är ett måste ställe! Såå mycket gott dom har…


På kvällen blev det ljuvlig mat och efterrätt på hotellet..


När jag vaknade på tisdag morgon såg det ut såhär..

En helt fantastisk dag och dessutom var det fettisdagen och då blev det ju så klart…

Det var ett par ljuvliga dagar, men tyvärr går det ju alldeles för fort!

Men jag tror att det inte dröjer så länge tills nästa gång! Så Tack A för så trevliga dagar!

Sen har det varit läkarbesök..och inte vilka som helst!


Så då är jag uppsatt på väntelista för operation.
Jag har genomgått en del operationer tidigare, men denna gången vet jag inte vad det är, men vill inte riktigt göra denna operation även om den verkligen behövs!

Sen igår var jag på..
Ögonmottagningen..
Men där fick jag välja själv, och efter att ha rådgjort med läkaren så skall jag vänta lite till!

Jag fick vanliga droppar i ögonen( som vidgar pupillen) men sedan fick jag också extra starka.
Kan säga så här..pupillerna är fortfarande ganska stora, och ljuskänslig som få!
Är ju typiskt när det är ljuvligt väder med strålande sol!
Så om det är några stavfel i inlägget vet ni vad det beror på! Eftersom synen även är lite oskarp!

Måste ju även säga att jag tittade lite på bokrean! Där köpte jag denna boken..
Den är inbunden och kostade lika mycket som en pocketbok. Så ett riktigt kap.
Detta är den tredje boken som handlar om August Strindberg som bor på Hovenäset. Precis börjat på den, men antar att den är lika bra som dom två tidigare!

Nu önskar jag er en fortsatt ljuvlig dag!
Var rädda om er och varandra!!
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika