onsdag 29 juli 2020

Skadat sig igen...Borrelia...Kusten...Ogiltig sedel..och träffat Goda vänner!!

Go kväll på er!
Här är det höst..känns det som. Regnat mer eller mindre hela dagen och Blåser! Inte bara idag som det har regnat, för jag tycker att det gjort det mycket det sista! Solen har iaf knappt visat sig, sedan jag var här sist!

Lilla älskade gooosen har skadat sig igen! Det var för ca 3 veckor sedan..han fick dränage och var tvungen att sy. När dränaget sedan togs bort efter en vecka, så blev det så illa att de var tvungna att söva honom och ta bort det som var infekterat, och sy igen. Så det har blivit ytterligare veckor med tratt, smärtstillande och antibiotika.
Nu håller jag tummarna för, att han skall få vara skadefri framöver!


Min äldsta dotter har fått borrelia! Hon hade inte sett någon fästing men upptäckte ett enormt rött fält på ena vaden. Så det blev penicillin för hennes del. Är tydligen något bättre nu iaf. Så skönt!! Jag hatar dessa fästingar!! De ställer bara till elände, på både människor och djur!!!

 För snart två veckor sedan åkte jag till kusten,  fast först vägen om faster....

Jag sprang på fredagsmorgonen...
Är ju så mycket folk på kusten men på morgonen var det inte knappt någon ute...
Det har öppnats en liten brödbutik så jag passade på att köpa med färska frallor hem till frukosten..är ju så gott!!

Är alltid trevligt att vara några dagar, handlar för mor och vi har fikat på Hamnbageriet!

Var sedan med om någonting jag aldrig varit med om tidigare! Skulle sätta in lite pengar, men bankomaten ville inte ha den ena 500 lappen utan det stod bara " ogiltig sedel"


Som tur var hade banken öppet, så pratade med personal där, så de behöll 500 lappen, och fyllde i lite papper. Eftersom det var mamma som tagit ut pengarna fick hon samma summa insatt direkt på sitt konto. snabb, effektiv och trevligt bemötande av personalen!

Vi vet ju att det figurerat så många falska 500 sedlar här omkring, och en liga är ju sprängd. Men de på banken sa att sedeln var äkta och att det inte skall gå och fylla bankomaten med falska sedlar för det känner den av.
Hur som helst löste sig ju allt till det bästa!

Sedan har jag som vanligt fikat med goda vänner och med min yngsta!!



Vi har varit på Stallgården och Torp.

I lördags åkte jag och min yngsta en tur till Göteborg..

Efter att vi fikat länge gick vi bara en liten sväng på stan. Är ju mycket folk i rörelse så man behöver ju inte gå in i tex 5:an.
I går var jag så hemma hos bästa K, alltid lika trevligt att vara där.

Ja sedan har A varit här idag och efter det var det fika hos min yngsta och hennes man.

Som ni redan märkt är jag ju sällan här, och jag vet inte vad det beror på. Känner ibland att jag inte har någon lust att skriva och tror att instagram har tagit en del. Men men, jag kommer nog igen flitigare i höst!

Önskar er alla en fortsatt fin kväll!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

1 kommentar:

  1. Hej hej :) På sommaren skriver inte jag heller lika ofta.
    Regniga dagar passar bra att skriva på.
    Det har regnat här en hel del på min semester, men vi har haft en del att göra så det har inte gjort så mycket.
    Jag hoppas att det blir som de lovar, att det blir sol fredag-söndag, för sedan börjar jag att jobba.
    Fy tusan för borrelia. Jäkla otyg. Hon kanske behöver vaccinera sig?
    Sköt om dig. Kram Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika