lördag 11 april 2020

Glad Påsk!

Så var det då Påskafton och minst sagt en annorlunda påsk!

Tänker på min lilla mamma som inte kan träffa oss och inte bara hon utan det är många gamla som inte får besök av sina nära och kära!

Jag sitter inte i karantän eller håller mig inne, utan träffar några vänner och fikar.
Sen blir jag ännu en gång så arg!! Att inte folk stannar hemma!
Men tydligen måste det till andra åtgärder! Likadant med uteserveringarna..folk bryr sig ju inte utan sitter tätt tätt!

Visst är det så trist med alla dessa förbud, men tydligen måste det till för att folk skall fatta!

Nog om detta!

Nu är det alltså Påskafton, och jag håller på att göra Jansson och har redan gjort en västerbottenpaj. et blir knytkalas hos min yngsta och hennes man!
Skall bli så mysigt!

Hade varit ännu mysigare om även min äldsta kommit med sin lilla familj men jag förstår att de inte gör det!

Men nu mina vänner önskar jag er alla en riktigt Glad Påsk!



 Fick detta vackra ägg av min yngsta i torsdags...

 Blivit bjuden på påskbakelse hos Liselotte....

 Hon var här igår på lite mat...

 och då fick jag....
Så gulligt!

Var nu rädda om er och varandra! Kram Annika

1 kommentar:

  1. Lagomt är också bra. Och jag tror att man just nu bara får gilla läget, även om det inte är optimalt för många ensamma. Men förhoppningsvis får vi slut på detta elände fortare.
    Man får göra det bästa av situationen, och det har du/ni minsann också gjort. Kram och ha en fortsatt mysig påsk. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika