söndag 8 december 2019

Advent...Göteborg.... och att Umgås med goda vänner.....!!!

God middag denna blåsiga och regniga...

 Andra advent!
Det är ett riktigt inne väder, och jag sitter i soffan bloggar och tittar lite på skidor!

Tänk vad vädret kan ändra sig! I går hade vi strålande sol, och ni vet allt damm samt smutsiga fönster man ser det ju ännu mera då!

Liselotte var här i går och sedan gick vi en sväng till torget där det var julmarknad. Såå mycket folk det var!!
På eftermiddagen kom min yngsta, hennes man och lilla Loke hit. Första gången som han var här...gick runt lite och sedan sov han sig igenom fikat i mitt knä!

Annars har jag träffat A-L och haft mysfika, även träffat grannen och i förrgår var jag hemma hos Susanne, och det är som jag brukar skriva..alltid lika trevligt att ses!

Förra fredagen åkte jag till kusten...


 Var ett fantastiskt väder...sol och det hade kommit lite snö....

Mor och jag var på begravning på fredagen till mammas granne. Var ledsamt men så vackert! Var egentligen bara för de närmaste, men det var även arbetskamrater till henne och elever. Alltså dessa elever som grät hejdlöst..
Åh jag önskar så att du visste och förstod hur uppskattad du verkligen var!! Annars hoppas jag att du satt där i din himmel och såg det.....!!

Kära vän det var alldeles för tidigt som du gick bort!!

I tisdags morse blev jag upphämtad av Agneta och så styrde vi kosan först till Mölndal...
Vi gick i deras galleri vilken var så fin och dessa vackra dekorationer.....




Sen var A iväg en stund och då satte jag mig och tog en...

Vädret var ju sådär..det regnade och blåste..men vad gjorde det..vi åkte sedan vidare in till centrum i Göteborg..gick en sväng på stan och vi....
 fikade givetvis. Det har blivit det stället dit vi går numera..och det ligger alltså inne i NK.

 Granen på NK pryder sin plats...
När vi kände oss nöjda med butiker, så gick vi till Palace och åt....
 Jättegott med halloumiburgare....
Jag niger och Tackar igen, för tänk jag blev bjuden på allt!!!

Ja som ni kan läsa så försvinner dagarna och veckorna i ett huj, och snart är det jul!!
Var har denna höst tagit vägen??

Sedan som ni säkert förstår har jag förgyllt många dagar med denna goding!!!

Han skall ligga så nära så nära eller helst i knät!! Som jag älskar denna lilla valp!!

Nu får ni fortsätta ha en mysig söndag!!
Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

1 kommentar:

  1. Så fina kort :)
    Har tänkt på att det måste ha varit/är en sorglig stämning där du bor efter det som hände med stackars Wilma? Det är så tragiskt och hemskt :(
    Loke är verkligen bedårande söt :)
    Önskar dig en riktigt mysig och trevlig tredje advent helg. Kram Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika