onsdag 24 juli 2019

Ögon.....och Äntligen sommar...!!

Go kväll!!

Vilken dag det varit och är..strålande sol och Varmt!! Äntligen...och det skall fortsätta några dagar till!

I morse när jag gick upp var det så dimmigt...men det försvann och blev som sagt ljuvligt väder!
Tvättat, sprungit och fikat! Sedan blev jag bjuden på lunch på Lejas av Lisbeth..så gulligt, niger och Tackar igen!

Har sedan mött upp min yngsta och hennes man på Snäckan så där satt vi en stund och bara hade det gott!!

Annars var det längesedan som jag var här...

Åkte i torsdags hem till lilla mamma igen... underbart att vara där och även om jag fixar och donar där är det ändå som semester!!

Vi har som vi brukar...




 Fikat på Hamnbageriet...


 Smögen....

 och Skäret.....

Sen måste jag ju visa..min mor har nattljus i sin rabatt..
 och den slår ut på kvällen....
 och sluter sig på morgonen...

Var på kusten tills i går, och på hemvägen var jag hos Karin och fikade. jag har även träffat A-L och Liselotte och fikat även med dem.

Innan jag åkte till kusten i torsdags, så träffade jag min yngsta, blev fika på Lejas....

 De har så mycket gott, som är laktosfritt...mums!!!

 Jag var ju på vårdcentralen för mitt hö öga och han konstaterade ju att jag behövde ögondroppar minst 6 ggr om dagen, så torra var mina ögon.

Så i onsdags ringde de från ögonmottagningen på lasarettet här i stan, så där var jag i torsdags morse.
Gjorde test, fick bedövningsdroppar, mina glasögon testades och jag fick även, tja såg ut som en golfboll fastsatt på mitt hö öga. Såg inuti mitt eget öga..lite konstigt..

Både sköterska och läkaren ifrågasatte varför mina glas var så tjocka och tunga... sen är det så, att mina glasögon behöver uppdateras...men jag fick ju nya i slutet på januari??

Men med facit i hand..så har de inte varit riktigt bra..samt att de blir sååå smutsiga!

Det läkaren trodde på, var antingen att jag haft början till ögonmigrän, men troligast är att en större glaskropp lossnat. Små lossar då och då...det är då man ser en svart prick eller en liten fluga osv...
Sedan hade jag lite lite grå starr på båda ögonen, men det gör de ingenting åt ännu!

På hemvägen gick jag vägen om min optiker och sa vad som sagts på ögon om mina glas..fick så dumt svar, så det behöver jag inte skriva om här!

Så nu måste jag ha nya glasögon...igen!! Men hos en annan optiker!!

Avslutar med en bild på den lille trädgårdsmästaren som står i en rabatt här i stan....

Önskar er alla en fortsatt härlig kväll och vecka. Här blir det demo i morgon och på fredag!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika