måndag 17 juni 2019

Lämnat blod...och Tälta på kyrkogården....!!

Sol, varmt och blåser...är ett ljuvligt väder!

I morse tvättade jag och sedan var det dags att åka till lasarettet för att lämna...


Jag frågar mig gång på gång! Hur är det möjligt att efter att ha tappat 4 1/2 dl blod, så blir jag så pigg?? Jag har skrivit detta förut och jag undrar fortfarande..eftersom det är vanligt att man blir pigg efter några dagar!
Ja ja, spelar egentligen ingen roll men är ändå lite konstigt. Är ju likadant när jag får min B-12 spruta..blir pigg som en mört!!

Efter att ha lämnat blodet åkte jag till Snäckan där Karin mötte upp. Vi satt i solen ett par timmar och pratade om allt möjligt.
Blev bjuden på....
Så niger och Tackar igen!!

I går var jag med om en märklig upplevelse, eller inte bara jag utan även Lisa.
Vi åkte till kyrkogården eller rättare sagt minneslunden.
Lisa skulle sätta lite blommor och tända ett ljus där.

Det regnade, så när vi var nästan framme, såg jag vad jag trodde var ett paraply. Alltså att någon stod där.
Men när hon parkerade bilen sa jag..." Du kommer inte att tro dina ögon"..det var inget paraply, utan en ung tjej som hade satt upp ett igloo tält inne i minneslunden.

Jag satt kvar i bilen, men Lisa pratade med henne, och hon skulle bara vara där under tiden det regnade. Hon hade ingen aning om var hon slagit upp sitt tält..vilket också är märkligt när man har ljus och blommor runt sig....och en liten damm...

Vet inte varifrån tjejen kom..för hon pratade bara engelska....

Jag undrar så..även om man inte är från Sverige, så borde man väl både se och förstå att man hamnat på en kyrkogård...väldigt väldigt märkligt!!

Nu skall jag stryka min tvätt, så jag önskar er en fortsatt härlig eftermiddag!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika