fredag 14 december 2018

Lucia...och Mysdag..!!!

God eftermiddag!

Klockan är inte ens 16.00 och jag har sedan länge haft bl a ljusstakar tända!
Men visst är denna årstiden mysig?? Alla ljus som man tänder ger en underbar känsla om att det snart är jul!!

Har skrivit det förre här i bloggen om mina jular när jag var liten! De firade vi ju alltid hos min mormor och morfar i Lenhovda. Sista året som jag firade jul där var när jag var 21 år.

Har skrivit även detta förr..men jag hade önskat så mycket att mina döttrar hade fått upplev en av mina jular där!

Julafton hos mormor och morfar, juldagen hos morfars syster och även en av dagarna fiket i Växjö!
Tja man kanske skulle skriva en bok om barndomens jular!!??

Men nu tillbaka till nuet!

I går var det ju...


Jag gick upp strax efter 06.30 och fixade frukost. Sedan tillbaka till sängen, för att titta på Lucia på tv.
Eftermiddagen tillbringade Josefine och jag  på Torp.

I dag har A-L varit här hela dagen. Så trevligt..alltså denna människa är helt fantastisk och jag trivs så bra i hennes sällskap!

I tisdags hade jag så en mysig heldag med Josefine på bl a Torp. Just detta att vi kan sitta länge och fika, gå i affärer och ha så mycket att jämt prata om! Vi var även på IKEA där jag köpte en grå ryamatta till köket! En del har sagt..ryamatta under köksbordet..hmm..
Men tänk det blev så bra!!

Så Tack Josefine för en så mysig dag!!

I onsdags demade jag bl a glögg på Jätten i Thn och på hemvägen stannade jag hos Lisa på kaffe och macka. Ljuvligt att efter en lång dag sätta sig till dukat bord!

Då var det helg igen.. och tänk nu är det snart bara en vecka kvar till julafton!
Är skönt jag har bara två julklappar kvar, och den ena vet jag iaf vad jag skall köpa.

Undra om ni är klara??

Men nu mina vänner önskar jag er alla, en fortsatt mysig fredag!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika