söndag 9 september 2018

Inflyttningsfest...och Valdag...!!

Nu har det regnat i nästan två dygn! Fy så tråkigt det är!! Tänker på de som pustade och stönade i somras..för att det var för varmt! Då har man möjlighet att gå in eller sätta sig i skuggan!
Men när det regnar..ja då är man inne...

Annars har dagarna bara rusat förbi!

I fredags stod jag på Coop Torp och demade fetaost. Mixade även fetaost, grillad och strimlad paprika, samt lite olivolja. Lade sedan en liten klick på crostini. man kan även med fördel även ha salt, svartpeppar och vitlök i röran. Men vitlök brukar jag inte ha i när jag demar.
Hur som helst gick röran hem!

Vill du ha receptet så googla på " Paprika och fetaoströra" från Zeta.

Annars har jag sprungit och även fikat så klart!

I torsdags var Ann-louise och jag i Grebbestad och " Sjögrens i backen"


Vi var även i ett ganska tomt Tanums shoppingcenta. Både vad det gällde människor och butiker. Vi var även på sportshoppen, så jag köpte nya löparskor!! Äntligen!!

Sedan har Karin och jag varit på Yerba.
Alltid lika trevligt att ses, och jag Tackar igen för fikan!

I går var det så dags för inflyttningsfest hos Yohanna och Amanda!
 Det var kräftknytis för de som ville ha.

Annars bjöd de på västerbottenpaj, sallad, bröd, ost..och det du ville ha att dricka..sedan var det kaffe och cheesecake.
Det fanns laktosfria alternativ, vilket jag niger och Tackar för!
Det var ett så trevligt kalas och maten var så god!
Så Tackar igen!!

Lägenheten de flyttat till var så mysigt! Precis en sådan skulle jag kunnat tänka mig! Både med balkong och uteplats. Hur lyxigt är inte det! Sedan gillar jag öppna planlösningar, vilket det var mellan kök och vardagsrum!

I morse hämtade jag upp Liselotte, så åkte vi till IKEA.

När jag sedan kom hem igen var det dags för lunch!

Ja då var det alltså valdag!
Sitter och funderar lite på hur det skall bli och vem som vinner valet..och jag hoppas att du som läser min blogg har varit och röstat!
Finns ju en del som struntar i det..men klaga då inte sedan och säg att fel parti vann!

Så mina vänner nu skall jag fixa lite kaffe och önskar er alla en fortsatt fin söndag!

Var rädda om er och varandra!! Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika