onsdag 10 januari 2018

Mässlingsvaccin...och Göteborg med de bästa!!!

God eftermiddag denna gråa och regniga dag!

I dag är en riktig slappar dag! Liselotte var här på morgonfika.

Sen har en besiktningsman från mitt bostadsbolag varit här.  Jag har fått fuktskador på väggen och ner mot golvlisten. Som tur var indikerade apparaten ingen fukt i väggen!

Vad skall då göras för att täcka detta..jag fick välja, och valde att det skall målas vitt ist för omtapetsering.
När stamrenoveringen var gjord så var ju allt utom vardagsrummet målat vitt! Kommer att bli så bra!

Då var det mässlingsvaccinet!

När mina döttrar var små och det var dags att vaccinera för mässlingen, pratade jag med en läkare. Bad honom ge mig ett bra skäl till att de skulle vaccineras..vilket han inte kunde. Så då bestämde jag mig för...De skall inte vaccineras!

Sedan när det blev lite äldre..och det var dags för klasskamraternas andra spruta..så hade jag ändrat mig lite..och då fick de första sprutan. Alltså har de inte haft fullgott skydd.

Nu i och med att mässlingen grasserar..så har de givetvis tagit sin andra spruta. Så nu har de fullgott skydd.

Då för många år sedan var det min övertygelse, att de inte skulle ha sprutan pga biverkningarna som den kunde ge. Många har genom åren ifrågasatt mig om mitt beslut..och då var det mitt beslut..och Josefine berättade i går..att det är tydligen en hel del i deras ålder som heller inte fått sprutorna!!

Så jag är inte eller har varit ensam om detta beslut!!

I går var en sådan där mys dag! Josefine och jag åkte till Göteborg och hon var på sin andra IPL behandling.
Denna gången var jag med inne...satt med snygga glasögon och tittade på denna ljusstrålen som skjuts mot huden. Gör tydligen fruktansvärt ont!
Lille vän..jag hoppas så att det räcker med en behandling till!!

Efteråt gick vi till Fröken Olssons där Yohanna väntade.


Mysigt att sitta och prata i lugn och ro..och Yohanna fick sin födelsedagspresent av oss.
Vi gick bara lite på stan efteråt...innan det var dags att åka hem.

Sitter just nu och tänker på att det är ljusare längre på dagen..hmm..märker faktiskt inte av det..eftersom dessa dagar har varit så grå!!

Men men vi vet ju att vi går mot ljusare tider, och bara vetskapen om det..är ljuvlig!

Men nu mina vänner..önskar jag er alla en fortsatt mysig dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. God fortsättning på det nya året :) Ser att det var ett tag sedan som jag kikade in hos dig.
    En tanke slår mig, vart har T tagit vägen? Ser inte att du har skrivit om honom på länge. Är det ett avslutat kapitel?
    Du har säkert sett att här är mycket snö och även kallt just nu. På vissa håll i närheten -28 grader.
    Gott med semlor. Jag har faktiskt ätit en också. Tjuvstartat lite. Trevlig helg! Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika