tisdag 5 december 2017

Göteborgs Estetiska Hudläkarcentrum..!!!

God eftermiddag på er!

I dag var det grått..och det har börjat blåsa en del. Jag som så gärna vill ha snö! Gärna nu, eller redan i går!!

I lördags hämtade jag lilla mamma på Torp, så fikade vi och gick i affärer, avslutade det hela med middag på IKEA.

Sen har ju tiden sprungit i väg och i söndags var det redan..

 Tänk att 4:e advent infaller på julafton..inte så vanligt!

Vädret i söndags var fantastiskt, strålande sol och vindstilla. Så mor och jag tog en tur till

 Sundsby säteri...


 Det är så mysigt...

 Jag åt saffranspannkaka med sylt och grädde!

När vi sedan kom hem lagade jag middag och Lisa kom och gjorde oss sällskap. Sedan vände hon mina fönster så att jag kunde putsa dom. Som ni redan vet, lider jag av höjdskräck och kan därför inte vända dom. Vilket retar mig!! Jag har försökt må ni tro!!

I går morse var det tvätt och sedan åkte lilla mamma hem.

Jag åkte vidare och hämtade upp Josefine och så åkte vi till Göteborg. Började med en fika på Fröken Olssons. Niger igen och säger tack för den Josefine!  Även Yohanna kom dit..så mysigt! Blir tyvärr inte så ofta Yohanna och jag ses!!
Vilket jag saknar!!

Josefine gick sedan iväg till Estetiskt Hudläkarcentrum, och det var andra gången som hon var där. Förra måndagen var det ju konsultation och i går var det så dags för behandling!

Hon har rosacea och nu fick hon IPL behandling vilket tydligen gjorde så ont! Denna behandling skall upprepas någon gång till. Behandlingen skall göras igen om 4 veckor.

Jag är övertygad om att det kommer att bli så bra!!

På förmiddagen i dag var jag hos Liselotte. Var ett tag sedan sist, eftersom hon har haft influensa.
Sen har jag dammsugit och dammat.

Senare kommer Lisa..på kaffe.

Jag är ju så traditionsbunden vad det gäller julen!! 
Så när jag hittade en mistel i går i Gbg så var det bara att köpa den!

Undra hur många år, som jag haft mistel?? Hur som helst tycker jag att det är så mysigt!!

Men nu mina vänner, önskar jag er alla en fortsatt ljuvlig tisdag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

" The Prayer" Bland den vackraste låt som finns!!!

2 kommentarer:

  1. Va mysigt det såg ut på säteriet, och va gott med saffranspannkaka :) Måste nog göra det nån dag.
    Så kul med tjejkväll.
    Stackars lilla damen som blev rånad. Vilken chockupplevelse för henne.
    Va kul att kunna åka till Göteborg som du och dina döttrar gör. Och lilla mamma finns alltid med på ett hörn. Tycker om din blogg. Tänk om vi en dag kan ses :)? Kram Katarina :)

    SvaraRadera
  2. Var köpte du din mistel i Göteborg?

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika