lördag 29 juli 2017

Begravning...Kusten..och att bara ha det Bra...!!!

Go kväll på er!

I dag har det verkligen regnat...men sedan jag var här sist så har vädret varit så fint!! Sol och varmt!!

Ja mina vänner nu är det längesedan igen..och det beror på att jag varit på kusten.

Åkte tidigt förra fredagen och anledningen till att det var tidigt berodde på att vi skulle på begravning till min kusin.

Då var det faktiskt dåligt väder...regnade lite...
Begravningen var i Kungshamns kyrka....

 Var så mycket folk, både i kyrkan och efteråt!
Min kusin var en väldigt populär person..social, pratade med allt och alla...kanske är ett släktdrag...ha ha.
Efteråt var det mat och en fantastisk begravningsentreprenör!
Så det blev väldig lättsamt..många pratade lite om min kusin och hur han var..även jag höll ett litet tal!

Sedan stannade jag kvar en vecka på kusten!
Så vad har vi då gjort...

Jo..jag har sprungit som vanligt varannan dag...vi har promenerat..ätit..solat..jag har rensat ogräs..och givetvis har vi fikat...

Flera gånger på Hamnbageriet i Kungshamn....

Men även på Lilla Skäret i Hunnebostrand....

 En av promenaderna blev till Utsikten....
 Är en fantastisk utsikt....Smögen i horisonten..och när det är klart väder ser man till Väderöarna...
 Tänk er att en enda man..har anlagt och gjort hela denna promenad...
 Heeelt fantastiskt!!!


Detta är Hamnbageriets fantastiska Budapest bakelse...!!!

Sen kan jag säga att vi har letat...efter Salvador Dahlis utställning...av uret!! Tror ni att vi har hittat den...icke!!
Men i går innan jag skulle åka hem..var vi återigen i Kungshamn..parkerar bilen och går ur..då utbrister mor..." Men där är den ju"...
Jaha...tror ni att vi gått förbi den??

JA det var ju konstigt att vi inte snubblade på den, förra fredagen! Men kan kanske bero på att då hade vi annat i tankarna!!

 Fantastiskt konstverk som väger 5 ton!


Så i går var det då dags att åka hem!
Stannade till på Torp och handlade...och när jag sedan kom hem var det dags för tvätt!
Kvällen tillbringade jag hos Lisa..på ett glas rött bl a.

I morse vaknade jag tidigt...04.30...kunde inte somna om..men låg kvar till 05.45..sedan upp och ut på en löptur.
Fixade frukost..så kom Lisa hit..och efter den gick vi en sväng på stan. Är kulturkalas här. Fika gjorde vi på Yerba..och regnade det när vi skulle gå hem??
Självklart...så vi fick köpa oss var sitt paraply!

Sen har vi varit på Torp..och efter det åt vi en  pizza hos Lisa..blev ett glas rött även i dag!

Men nu mina vänner skall jag sluta och skriva!!

Så jag önskar er alla en fortsatt trevlig kväll!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika