lördag 13 maj 2017

Nya glasögon..".Frissabesök"...och Var är sol och värme..????

God eftermiddag denna gråa, kalla..och lite regniga dag!

Jag är trött på detta väder..varför kan det inte bli lite sol och värme?? Fryser ju som om det vore vinter!!

I torsdags var T och jag på Lejas, sen gick jag en sväng på stan..och efter det hem till Liselott.

Vaknade sen tidigt i går morse..eller förresten jag brukar vakna tidigt! Önskar ibland att jag kunde sova lite längre!

Hur som helst sprang jag en sväng, och som jag skrivit tidigare..var vinterklädd!

Smakade gott med frukost efter löpturen...

 I går blev det fiberhavregrynsgröt med blåbär, valnötter och mandlar. jag äter alltid gröten torr.
Jag är ju laktosintolerant, och jag använder bara mjölk i matlagning eller när jag bakar.

När jag var klar med allting gick jag till frissan. klippte mig..fast inte så mycket denna gången.
Åkte sedan direkt ut till Torp där Karin mötte upp. Vi gick till Espresso House och jag hade förmånen att bli bjuden. Så Tackar igen för det.

Handlade sedan lite mat..och efter det vidare till BlomsterLandet..


Hämtade sedan mina glasögon på Liljeloods..och det verkar fungera riktigt bra! Hur är det möjligt?? Att jag varit tvungen att lämna tillbaka två glassögon på Smarteyes..men att det verkar fungera direkt på Liljeloods?!

Nu har jag även bytt form på bågar! Jag har tidigare velat ha så lite båge som möjligt..men nu har jag en pilotmodell!

Om någon vill se bloggerskan med de nya bågarna..så finns jag på instagram...!

Hemma igen så fixade jag till min balkong..satte upp insynsskydden..så nu hoppas jag på sol och värme!!

Kvällen i går var jag hos Lisa på pizza och jag hade med vinet. Vi tittade på finalen av Let´s Dance. Jag hade hoppats så på att Anja skulle vinna!!!

I morse var Lisa här på frukost..sen tog vi en roadtripp till Överby..och sedan vidare till Vänersborg.

Målet var Skräckelstugan....

 Vänern såg inget inbjudande ut...

Blev kaffe och våffla..mums...

Men nu mina vänner, så önskar jag er alla en fortsatt mysig dag och helg!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika