torsdag 6 april 2017

Vitsippor....och Städning...!!

Go kväll på er!

Käck rubrik..eller?? Nej inte så värst, men kom inte på något annat...ha ha..

I går förmiddag var Liselott här på fika...och när hon knackade på dörren och jag öppnade..möttes jag av en bukett med vitsippor! Jag blev så glad!! Visst är väl det ändå..vårblommornas vårblomma?

Vad gjorde jag då mer i går?? Jo städade..tvättade golv och dammade.

Sen var vaktmästarna här och bytte listerna på duschdörrarna. De som går mot golvet!
De som satt där innan lossade gång på gång!

När dom sedan var bytta, fick jag reda på att de som satt där innan var rena fuskjobbet!
Förvånad?? Inte alls!!
Eftersom det mesta i min lägenhet varit fusk eller slarv efter stamrenoveringen!!

Tänk i sommar blir det 2 år sedan de började!!

I går kväll var jag hemma hos Lisa.

I dag har jag varit och fikat på Yerba tillsammans med T.

På hemväg gick vi igenom den nyöppnade saluhallen. Tja..vad skall jag säga om den??
Det var inte så stort, men det som behövs finns där..ost..fisk..kött..och lite till.

Sen har dom en bar och även ett café.
Vi stannade till och tittade där bakverken och smörgåsarna var. Jag fick nästan en chock och T var tvungen att ta påsig  sina glasögon..ha ha..för för han trodde knappt när jag sa vad mackorna kostade!

En liten leverpastej smörgås 69:- och en pytteliten räkmacka 89:- det var hutlösa priser!!

Kan ju fundera på hur det skall fungera med en saluhall i centrum..när ingenting annat fungerar!!
Men det är bara att hoppas att det kommer att gå bra!

Var sedan hemma hos Liselott på fika.

Men nu mina vänner skall jag kika lite på tv...skall upp tidigt i morgon...dels få B12-sprutan och sedan vidare till Stenungsund där jag skall dema.

Återkommer här gör jag på lördag...för då är det ingen vanlig dag!! Nej för då är det Josefines 30-års dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika