lördag 11 februari 2017

B12..och få en välbehövlig kick"..och E6:an som ett "slagfält"...!!!

God eftermiddag!

Kan ni tänka er, i dag har solen visat sig i flera timmar, annars har det varit mulet..kallt och snöat lite. Men som tur är, försvann snön lika fort som den kom!

I torsdags lunchade jag med Lisbeth, var ett tag sedan sist, och det är alltid så trevligt att ses!
På eftermiddagen var Lisa och jag på Torp.

I går morse åkte jag till vårdcent i Ljungskile. Fick så min välbehövliga B12-spruta! Får ju en "kick" av den och önskar så..att jag kunde äta tabletter ist och få ett jämt intag. Men det fungerar tyvärr inte! Jag får nässelutslag utav dom!

Tycker att jag det sista börjat höra lite dåligt, så bad om en tid till läkaren..men tänkte bästa att dom kollar så att jag inte har en vaxpropp igen! Jo då..visst hade jag det..är så hopplöst!
Numera får dom inte spola örat..utan skall tillbaka på måndag och då suger dom ut den ist.
Har gjort det tidigare och det är lite obehagligt!

När jag var klar åkte jag till Blomsteraffären, och när jag gick ur bilen märkte jag att det var glashalt!! Kom ju som lite regn..trots minusgrader. Underkylt alltså!

Inne i affären kände jag mig som hemma..berodde på att hon som stod i kassan kände jag sedan tidigare..så blev kvar och pratade lite. Vi bodde ju i Ljungskile mellan 1982-2006.

I affären stod en äldre dam och pratade i sin mobil..och när hon lade på sa hon att det inträffat minst två trafikolyckor på motorvägen precis vid Ljungskile.

Om det hade..när jag åkte stod folk på en bro..och tittade ner på olyckorna..!! Tänk jag har aldrig förstått mig på dessa nyfikna människor!!
Beror väl på tidigare jobb!!
Någon gång vid en trafikolycka vet jag att en pappa lyfte upp sitt barn på sina axlar..för att barnet skulle se bättre!!
Alltså...hur tänker folk??

Hur som helst jag åkte ju parallellt  med motorvägen och såg då "slagfältet" Massor av bilar och lastbilar som var inblandade..och blåljus överallt...
Tror inte att det blev några större personskador...men en del bilar var ju skadade.
Var glashalt precis där olyckorna hade inträffat!!

Åkte inte motorvägen tillbaka vilket hade varit bäst, eftersom jag skulle till Karin..men det blev den långa omvägen genom stan!
Karin har ju fyllt år..så det var till henne som blomman var..och som vanligt blev det en "gofika" i lugn och ro!!

På hemvägen stannade jag på IKEA och köpte en rullgardin till sovrummet. Så nu är persiennen borta och det sitter en rullgardin där ist!!

I dag är det då en riktig slappar dag. Låg länge..åt frukost i sängen och tittade på Nyhetsmorgon. Sen har jag städat, och även varit en sväng i förrådet.

Blir en fortsatt lugn lördag kan vara skönt ibland! och det är ju så..."Att ensamheten är skön när man väljer den själv"!!

I morgon kommer Liselott hit på fika och på kvällen skall Josefine och jag på bio...

Är filmen vi skall se....

Men nu mina vänner önskar jag er alla, en fortsatt fin lördag och givetvis även resten av helgen!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika