måndag 9 januari 2017

Blodgivare..Ny byrå...och en massa annat..!!

Hade skrivit ett helt inlägg..men det hamnade tyvärr någon annanstans!!!

God middag, denna gråa och regniga dag!!
Jag börjar att bli lite trött på detta väder!! Grått och Grått!

I morse var jag och lämnade blod, och jag uppmanar er alla som kan..gör det!
Tänk vilken viktig och livsavgörande sak det är!
Blodcentralen år ju mer eller mindre alltid i behov av blod, och det jag kan ångra..är att jag inte började lämna tidigare!

Ersättning som jag får, skänker jag alltid till Barncancerfonden.Men man kan annars välja mellan olika saker..bl a muggar..glas osv...
Men för mig är det en självklarhet att skänka det!

I dag gick tappningen väldigt snabbt, så jag blev uppmanad att sitta lite extra och vila.

Jag brukar ju alltid må så bra efter att jag har lämnat..blir nästan som en sådan "kick" som jag får med B12-sprutan!

Annars har jag varit uppe tidigt i dag.  06.15 hämtade jag Josefine på jobbet och körde hem henne. Åt lite frukost där. Tackar för den!
Sen därifrån till tippen..var där ca 07.15..och dom som jobbar där tänkte nog " värst vad tidig hon är"...

Därifrån hem..åt lite för att sedan iväg och lämna blod.

När jag var hemma igen..kom Yohanna, så lastade vi in hennes kartonger ( som stått i mitt förråd) i bilen. När det var klart åkte vi till Torp och fikade.

Men nu är jag hemma igen..har ätit middag och skall senare hämta Josefine, köra henne till verkstaden där hon skall hämta deras bil. Kan tro att det nog blir en fika efter det.

Annars vad har jag gjort i helgen?

Jo, lördag morgon kom Lisa på frukost, sedan åkte vi till Torp och Ikea. Middag åt vi där och när den var klar köpte jag en byrå. Äntligen! Önskade mig ju presentkort i julklapp..så det fick jag av Yohanna och Josefine! Tackar igen för det!!

Vi lastade in kartongerna och körde hem.
Flyttade ut det skåpet som stod i sovrummet..och packade upp delarna till den nya byrån.
Tja..vi började väl vid 15..och var klara med allting runt 19.30..fast då hade vi även ätit kvällsmat och vilat lite.
Jag har ju lite svårt att skruva, men jag gjorde det jag kunde..så gjorde Lisa resten!!!

Blev jättebra och så skönt med en byrå!! Jag har ju dåligt med förvaring så detta var nödvändigt!
Kvällen tillbringade jag i soffan och jag hade lite svårt att resa mig..kändes i kroppen.

I går morse bar jag ner allting till bilen. Det som i dag skulle till tippen alltså. Efter det var jag på frukost hos Lisa.
Resten av eftermiddagen slappade jag och såg på skidor. Kvällen var jag hos T.

Men nu mina vänner skall jag sluta...så jag önskar er alla en fortsatt mysig måndag och en bra start på veckan!

 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika




1 kommentar:

  1. Jag lämnade plasma under några år här där jag bor, men tyvärr så la de ner det. Blod kan jag bara lämna i Östersund och det blir 20 mil tur och retur så det blir inte av. Men allt man kan hjälpa till med är bra, oavsett det är blod eller ge pengar till något.
    Tittade på cancergalan i går. Jag ringde inte in och blev månadsgivare, men jag brukar ge vid enstaka tillfällen och bidrar. Kram Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika