söndag 28 augusti 2016

Hösten är här..eller..???

Go kväll!!

I dag känns det som höst! Helt annan luft...grått och regn mest hela dagen!!

I torsdags förmiddag kom May-Britt hit på fika.


 Hon hade med sig en så ljuvlig bukett!! Tackar igen för den...hon känner mig ju rätt bra och vet att jag älskar gula rosor!

Sen på kvällen blev jag hämtad av Lisa, så åkte vi till Snäckan, där jag blev bjuden på....

 Som tack för hjälpen med matandet av fiskar bl a...

Så var det fredag...

Började morgonen tidigt..redan innan 06.00 med en löptur!!

Sen kom min lilla mamma. Vi gick till Lejas och fikade....

Åt en ljuvlig rulltårta med grädde och lemon curd fyllning!!!
Hem åt middag och så gick mor till frissan. Liselott kom hit på en fika.

I går var mor och jag återigen på Lejas, och sedan hämtade vi Yohanna så åkte vi till Torp. Klart att vi även fikade där..vi var även en sväng på Ikea.
Jag fick ju den nya katalogen härom dagen, och det fanns en del nytt, och jag gillar verkligen utformningen av den nya katalogen!!

I dag var det då åter dags för en löptur! Jag hann precis hem innan det började regna!

Efter frukosten åkte mor och jag till Snäckan....

 Helt vindstilla och så skönt. Men tyvärr för kallt för att sitta ute!

 Skärgårdsbåtarna går fortfarande, så än är det faktiskt inte höst...

 Även vandrarhemmet hade öppet, men det måste nog vara dom sista dagarna nu.

Efter Snäckan var det som alltid, en tur till BlomsterLandet, innan mor åkte hem.

Lilla mamma har nu bestämt sig för att sälja sin lilla bil, vilket jag tycker är ett klokt beslut! Hon börjar tycka att det är lite jobbigt att köra!
Är som sagt så glad att hon kommit fram till det beslutet själv!

När mor åkt hem, hämtade jag Josefine och så åkte vi till Torp. Fikade på EH och blev bjuden! Tackar för det igen!!

Men nu mina vänner önskar jag er alla en fortsatt mysig söndagskväll!!

 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika