söndag 13 mars 2016

Elaine Eksvärd...och Bröllopsplanering...!!!

God eftermiddag!

Ännu en grå dag..när jag såg väderkartan i veckan som gick, så skulle helgen bli solig och fin..men icke!
Nu hoppas jag att solen och värmen som utlovas..kommer nästa vecka!!

Jag tittade på Nyhetsmorgon i morse, och där var Elaine Eksvärd med.
Hon har skrivit en bok som heter " Medan han lever" och den handlar om sexövergreppen som hon varit utsatt för, från tidig barndom upp till tonåren. Tilde de Paula Eby hade gjort en "hemma hos" intervju med henne och sedan var hon även med i studion.

Såg ni den inte, rekommenderar jag er verkligen att göra det!!

Måste säga vilken kvinna denna Elaine är!!
Att äntligen våga berätta, trots andras åsikter..att hon inte borde, och dessa som säger..."är du verkligen säker på att detta har hänt...samt att man skulle dra skam över familjen"....

Om detta ämne skulle jag kunna skriva hur mycket som helst, och är det någonting som engagerar mig..och gör mig förbannad...så är det just detta..Att många av dessa kvinnor inte blir trodda..!!!

Vad har annars hänt här då??

Jo i fredags var T och jag på Briggen och fikade. Efter det åkte vi till hans mamma, där blev vi som vanligt bjudna på middag! Alltid lika trevligt att ses!!
Kvällen tillbringade jag sedan hemma hos honom.

I går morse var Lisa här på frukost, och på eftermiddagen hämtade jag Yohanna, så åkte vi hem till Josefine och Niklas. Även Jenny kom dit..för det var dags för lite bröllopsplanering!

Tiden går ju fort, så det gäller att gå igenom allting, flera gånger..är ju så lätt att missa någonting!.Det handlar ju om allting från dekorationer..dukning, bordsplacering,..osv...
Var en jättemysig eftermiddag!!
Tänk ännu en gång...att min "lilla" tös skall gifta sig!!

På förmiddagen i dag, hämtade jag Yohanna så åkte vi till Torp. känner att jag verkligen behöver lite nya kläder..men har inte hittat någonting som jag vill ha. Men i dag, såg jag massor av saker på Vero Moda, som jag kan tänka mig!

Men nu mina vänner...skall jag fixa en kopp kaffe och sedan blir det skidskytte. Så jag önskar er alla, en fortsatt trevlig söndag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika







3 kommentarer:

  1. Du om någon vet väl, genom ditt yrke, att väldigt många om inte t o m de flesta kvinnor tar tillbaka sin anmälningar mot männen. Kan tänka mig att det var ett verkligt sevärt program. Och alla dess kvinnoöden.....
    Så mysigt ni måste ha haft det när ni planerade bröllopet, tänk, det säger skvidevitt och så är ni där!
    Vädret gör ju inte att man blir direkt gladare inte. Segt som bara den. Jag känner att om det blir sol så vill jag åtminstone gå ut, men nu fryser jag bara jag ser allt grått!
    Kramar och det närmar sig, snart kan vi nog ses.....

    SvaraRadera
  2. Kul med bröllop...vi ska på dop i april och bröllop i juli, ska blir såå kul, tycker det har varit mycket tråkigheter ett tag nu...så nu behövs det lite roligheter också ;))
    Hoppas din nya vecka blir bra !!
    Kraaam bia

    SvaraRadera
  3. Kul med bröllop....kanske jag har nämnt det förut, men vi ska på dop i april och fick inbjudan i fredags till bröllop...ska bli såå kul...bröllopet blir i Umeå så vi får ta in på hotell också...en liten mini semester ;))
    Ha en fin vecka !!
    Kram kram

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika