söndag 24 januari 2016

Volvo.." Made By People.".!!

God eftermiddag på er!

I dag är det så dimmigt och grått, är även +3c, så då kan ni tänka er, hur det töar och är så slaskigt!
Mycket utav snön har försvunnit, på ett sätt lite skönt.

Just detta med snö, tänkte jag på i går när jag åkte hem från Färgelanda. Det var ett så vackert vinterlandskap, ävn om det var grått redan då.

Träden och framför allt granarna var så snötyngda, så det såg ut som ett julkort.

Fick en flash tillbaka till när jag var mindre och vi tillbringade jularna i Småland! När vi närmade oss Lenhovda (där mormor och morfar bodde) så var granarna alltid så vackra..och det var verkligen mycket snö.
Tänk som jag saknar dessa jular ibland! Hade så önskat att Yohanna och Josefine någon gång hade fått upplevt just det jag gjorde under jularna!

Blir lyrisk när jag tänker på mormor och morfar...var ju inte bara där på jularna utan även varje sommar!
Hur "goa" dom var mot varandra, och när vi var ute och gick..så gick dom alltid "arm i arm" el så höll dom varandra i handen...
När vi sedan åkte därifrån stod dom alltid på gatan och vinkade..morfar stod alltid längst kvar...och jag minns sista gången som han stod där och vinkade!!

Har sparat alla kort och brev...för morfar och jag brevväxlade bl a när jag gick polisskolan...!! Tar fram och läser dom ibland!

Jaha det var ett litet sidospår..på tal om snö!!

I dag på fm var jag hemma på fika hos Liselott.
Sedan har jag städat lite.

Men nu till rubriken och vad inlägget egentligen skulle handla om!

Jag såg härom dagen Volvos nya reklam...och jag måste säga att jag tycker att den är så bra!!

Volvo...Made By People...


Önskar er alla, en fortsatt mysig dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


3 kommentarer:

  1. Ja, jularna som var när man var barn, dom kommer inte tillbaka, men det är underbart att minnas dom! Mina bodde ju här jag bor nu och det var speciellt, väldigt speciellt, jag håller precis med dig!
    Ha, jag hade inte sett den nya Volvoreklamen, men nu tittade jag på hela filmen. Visar dom snuttifierat på tv? Jag måste se upp för jag är urusel på att vara uppmärksam på reklamen. Det var väldigt fina bilder på min gamla stad! Och blir man så lycklig av att arbeta på Volvo, ja, då tar jag och går till Arbetsförmedlingen på en gång! Det var en vacker och förförande reklamfilm! Ska titta fler gånger!
    Krama i dimman

    SvaraRadera
  2. Hej :) Morotskaka är en av mina favoriter också, liksom semlor. På vårt bageri gör de pistagesemlor med fluffig grädde och härligt färska bullar. Mysigt med minnen från när man var barn. Min mormor dog alldeles för tidigt. Jag vara bara 6 år. Hon var i 60 års åldern. Det är alltid trevligt att kika in på din blogg. Ha en bra dag. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
  3. Ja den var bra reklamen! Jaadu annika det kanske är minnena som gör att jag har svårt att släppa vinter,snö o vita träd! Tycker det är såå tråkigt nu när det bara slaskar:( Så fint du berättar om morfar o mormor.Jag minns varken morfar farfar el farmor.De var borta när jag föddes.Kram på dig ♥ Gunilla

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika