tisdag 19 januari 2016

Söndagsfika...och mer snö...!!!

God förmiddag på er!

Vaknade tidigt i morse av ett skapande ljud...förstod att det var snöplogen och tänkte...Undra hur mycket snö som kommit i natt?
När jag kom upp och tittade ut..kunde jag bara konstatera att Ja..det har kommit en hel del!

Annars har vi haft ett par underbara dagar!! Strålande sol och kallt! Allt från -18c till -13c.

I söndags kom Liselott hit på förmiddagen..

Jag bjöd på minisemlor....

Sen på eftermiddagen kom Josefine och Niklas, och då hade jag gjort våfflor! Var en så mysig eftermiddag, och uppskattar alltid deras sällskap!!

På kvällen kom Ank L hit, alltid lika mysigt att ses...och tänk..vi har snart känt varandra i 39 år!! Men snälla någon..var tog dom åren vägen??

I går morse när jag kom in i badrummet..var handdukstorken kall..med påföljd att det var kallare i badrummet...eftersom den är den enda värmekällan där!
Hade vaktmästaren här...han tyckte att jag skulle ha dörren öppen för då känner givaren av vämen i lägenheten!!

Blev det bättre?? Nej! Har ingen värme där i dag heller!!

Åkte sedan hem till Josefine och fikade, och på em träffades M-L och jag på Lejas. I går kväll var jag hemma hos Lisa.

Då skall vi se..idag är det alltså tisdag..märkte precis att jag fortfarande är "veckovill"!

Skall om en stund träffa Josefine...och i eftermiddag skall jag möta upp Ann-Louise på stan. Får se var vi går och fikar.

Annars i helgen har jag....


Varit i källarförrådet igen...köpte ju plastbackar på Ikea, så nu tömmer jag flyttlådor och lägger över i backarna ist.


 Är ju helt otroligt, så mycket saker som man samlar på sig!!!

Nu mina vänner, skall jag strax byta om...ge mig ut och skotta fram min bil...så jag önskar er alla, en fortsatt mysig dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Det är ju så fint med solen och allt! Och att ni fått mer snö, jo, kanske en aning här också. Men din stad leder när det gäller nederbörd tror jag.
    Så mysigt med fikorna och speciellt dom med flickorna!
    Vilka fina semlor du gör!!!!
    Och ja, varför samlar man på så mycket grejer......jag undrar hela tiden över det. Sakerna styr till viss del våra liv, det borde vara tvärsom.
    Men du, inte ska man behöva ha dörren öppen för att få varmt i badrummet, men nu fungerade ju inte det heller, men så trött du måste bli på't! Vi pratade väl om värme på just det stället sist vi träffades....!!!
    Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika