tisdag 12 januari 2016

Mot ljusare tider...eller inte...?!

Go kväll på er!!

Det där att det skall bli ljusare, eftersom dagen har blivit längre. Hmm...undrar var då? Inte här iaf!!
När jag vaknar på morgonen vet jag fortfarande inte om det verkligen är morgon, eller om de är mitt i  natten!

Är då som ni förstår grått. Sen har det regnat lite, och då blivit en del slask...sen i dag snöade det och har blåst nu på em..brrr....

Ja ja det var vädret!

I söndags fm efter att ha skottat fram bilen, åkte M-L och jag till Ikea.

I går morse i dåligt väglag åkte T och jag till Thn. Han skulle lämna sin bil på verkstaden.
Var sedan hemma hos honom en sväng, innan vi åkte till Ikea och åt brunch. På em kom M-L hit på fika.

I dag har jag varit och städat hos lilla faster. Började med som sig bör...fika. Hade köpt med så goda semlor från Einars konditori! Min var givetvis laktosfri!

Efter städningen blev det middag! Fisk i ugnen ch den hade ett täcke av en underbar sås med musslor!!
Till det serverades det potatismos...och till efterrätt äppelkräm!!

När jag kom hem var det dags att ta tag i tvätten. Snabbade mig, för vid 16 skulle jag vara hemma hos Liselott.

Jag gick vägen genom Hasselbacken..och då snöade det en hel del...


 Älgen pryder fortfarande sin plats...

Men nu mina vänner, skall jag stryka min tvätt. Så jag önskar er alla, en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annikia

1 kommentar:

  1. Ja, huuuh, vilket trist väder! Gäller att muntra upp sig mest hela tiden, men det är inte lätt alltid. Var ut till stan tidigt i morse och då var det nästan så att man såg solen skina igenom lite, lite, lite, men det försvann...
    Men du, du äter väl inte musslor! Dom tittar så elakt på en, jag kan inte, jag vill inte, det går inte.....
    Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika