tisdag 11 augusti 2015

Att leva i kappsäck....!!!

God morgon, denna regniga dag!!

Annars har helgen bjudit på ett fantastiskt väder...sol och så skönt!

Ja, så sitter jag då här, bland mina resväskor och väskor...flyttade ju hemifrån i fredags, och kommer att vara borta ett tag. Kommer givetvis att åka hem och titta till det, med jämna mellanrum!!

Kommer ju som ni redan vet, att flytta runt lite, men just nu befinner jag mej hos Josefine och Niklas.

Här har jag det såååå bra!! Gästrummet har fixats i ordning bara för att jag skulle komma hit...och ni skall veta mina kära!! Att jag är så Tacksam!!!

Men nu gör vi en resumé av helgen!!

I fredags åkte jag hem till lilla mamma.
Vi gorde ingenting speciellt, mer än att gå en promenad, och då bl a till fiskaffären...

 Blev lite räkor som vi åt på kvällen...

Lördag morgon, började jag med en löptur. Var ett underbart väder..och tänk det fortsatte hela dagen!

Efter frukosten åkte vi till Kungshamn, och nu måste jag göra massor av reklam för ett nyöppnat ställe!!
Alltså så mycket gott, och deras bröd är ljuvligt!!


 Hamn Bageriet ligger mitt i centrum, är litet men så trivsamt. När du sitter inne, kan du följa ägarparet, hur dom bakar och gräddar de mest ljuvliga bakverk!!



 Jag åt en så god macka...( visas längre ner...fniss)


 Smögenbron som kanske en del av er åkt på...

 Här kommer mackan...

När vi gått en promenad i Kungshamn, var det dags att åka till Smögen...
 I bakgrunden ser ni Hållö fyr....
 Var mycket folk på bryggan, och nu låg det inte längre några "vanliga" båtar..utan riktigt Stora motorbåtar!

Då var det söndagen...

Efter frukosten åkte vi till Grebbestad, och fikade på Sjögrens i backen....
 Sedan blev det....
 Var bara tvungen att ta en bild....
 Såg Papegojblomman första gången när jag var på Teneriffa....

Sen stannade vi även till på E6:ans nya rastplats!

När vi kom hem, blev det middag på balkongen....


och efter den, en långpromenad.....

Söndagen, började jag med en lång löptur...sedan blev det Hamn Bageriet igen..innan jag åkte hem...eller hem och hem.

Åkte till Snäckan där Yohanna mötte upp för en så mysig fika!

Sen hem till Josefine och Niklas..packade upp allt..åt lite och sedan åkte Josefine och jag till Snäckan.

I går kväll gick vi sedan en långpromenad, och Niklas cyklade..var så härligt!

Men nu mina vänner är det måndag, och jag skall fixa till mej nu...för att åka till Ikea och äta frukost! Sedan blir det lunch med Lisbeth.

Så jag önskar er alla, en fortsatt mysig dag!!

 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika




3 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder,ooo räkorna såg ju såå goa ut!! Renoverar du? Gött du har några att bo hos nu då! Å lilla mamma med där ser jag ♥ Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej vännen :) Vad mycket roligt och trevligt du har gjort. Extra kul att vädret har varit bra. Önskar att jag bodde närmare så jag kunde åka ner mot dessa trakter. Det är så vackert. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
  3. Ikappläst! Borde inte sitta här och blogga nu, men jag måste känner jag!
    Så mycket roligt du har gjort det senaste, 2 x Smögen och Strömstad. Och rastplatsen har jag naturligtvis missat även fast vi åkt på den nya biten ett par gånger redan!!! Det är bara så jag, jag missar det mesta tills någon berättar.
    Men inte en enda gång har vi varit till varken Gravarne eller Smögen i sommar. Hittills. Så bageriet har jag ju inte sett men ser ju precis var det ligger - det var väl verkligen något för dig! Kan du inte få ett eget litet rum där bak och göra dina egna bakverk, dom behöver lite snygga bakverk också!!!!!
    Och så bor du kappsäck och det verkar ju fungera bra nu, eller hur?
    Jag trodde vi hade avverkat sommarens gäster men det har visat sig vara rena motsatsen, vi får träffas snart så vi kan berätta för varandra!
    Ha det gott i sommarvärmen som kom till slut! Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika