fredag 31 juli 2015

Matmarknad...Kryddparty...och Gofika....!!

Go kväll!

När kvällen kommer då skiner solen och av vinden märks ingenting!!
Annars i går vräkte regnet ner...och det åskade!!

Började gårdagen med att tvätta...sedan möttes Liselott och jag på Lejas. Satt och tittade ut över torget, för där är det....


 Matmarknad ...varför inte besöka olika länder..och smaka på deras läckerheter! Känguru eller krokodil..från Australien...
 Annars finns godis....

 Eller olika bakverk....

 Eller blommor....
 Bara att välja vilket som passar bäst!

 Själv nöjde jag mig med en fika...

När jag sedan kom hem, åt jag middag och strök min tvätt.
När det var klart gick jag till Yerba, dit även Ann-Louise kom. Var så längesedan vi sågs! Är som vanligt så trevligt att träffas!!


 Blev en kopp kaffe och en laktosfri jordgubbsstrut!

När vi var klara hämtade jag min bil, så åkte jag till Unda. Eva har husvagn där och hon hade bjudit in till ett kryddparty! Har aldrig tidigare hört talas om party med kryddor! Var en trevlig stund, men blev lite "segt" att sitta och lyssna i ett par timmar.
Var inte bara kryddor utan även hudvårdsprodukter. Kryddorna säljs i ganska stora burkar, så priset blir därefter!
Handlade jag någonting? Nej..men var som sagt trevligt ändå!

På hemvägen stannade jag hos Josefine och Niklas. Det luktade ljuvligt när jag kom in i hallen, för Josefine hade gjort en ....

 Äppelpaj...som var helt magisk! Kan ju säga det...eftersom det passerat en del pajer genom min mun...fniss!! Älskar pajer i alla former!!
 Men denna var något speciellt...ljummen och med vaniljsås..mmmm. Så det var en riktig "gofika" och med mysigt sällskap!

I morse var det så äntligen dags för en löptur igen! Har ju inte sprungit på ett par dagar pga regnet!!
Sprang en längre sväng och det var så skönt!

Efter att jag ätit frukost, kom lilla mamma. Vi gick ner till torget, fikade på Lejas och efter det en sväng på matmarknaden och även på stan. Sen blev det en tur till Torp.

När vi kom hem igen, gjorde jag pizza och till det en öl!

Är så nyfiken på att få se möblerna som Yohanna har köpt i dag!! Jag har ju sett dom via mms, och dom var så fina!!Kommer att bli så snyggt i din nya lägenhet!

Har sedan träffat Lina och fått hennes gamla mobiltfn. Så säger Tack!! Ännu en gång!!

Nu skall jag bara slappa i soffan en stund...så jag önskar er alla, en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Det låter riktigt bra alltihopa och jag kan väl säga att jag hänger inte med vad som händer i vår del av världen. Vi har ingen lokaltidning, vi har haft, Bohusläningen och Lysekilsposten OCH GP. GP går liksom inte att skippa, det är så stor del av våra liv som finns där, men när vi hade Bohusläningen också hade ingen av oss tid att läsa allt......vad gör man......läser din blogg! Och det gör jag ju!
    Så ni hade regn igår, ja, jo, det såg allt så ut. Vi hade en magisk kväll och Lundell var så otroligt bra och musikerna också, han hade plockat in en sax och det tycker jag väldigt mycket om. Stämningen var jättefin och vilken kväll! Den första hittills i sommar.
    Aha, ny mobil, det ordnades bra, det! Jag vill också ha det! Men som in mamma alltid sa, kan du inte säga något du inte vill ha.......
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Mmmm ljummen äppelpaj med vaniljsås... kan riktigt känna känslan, doften, smaken mums!
    Vilken fin marknad!
    Ang. Smögen, så hör jag självklart tacksamt av mig om jag behöver mer info. Vem kan veta mer än någon som är från trakterna? ;) =) Har köpt lite lotter idag, för att se om det kan vara hjälp på vägen ;) ;)
    Ha en fin lördagskväll, här blir det familjens årliga kräftskiva idag.
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika