lördag 20 juni 2015

Liseberg...och fika med dom bästa....!!!

God kväll, denna Midsommardag!!

Hoppas att helgen hittills varit bra...och att ni har ätit och druckit gott...samt ev umgåtts med nära och kära!!
Eller om ni som jag gjorde, för flera år sedan...jobbade!
Hade jag inte semester på Midsommar, så var man alltid tvungen att jobba!
Vad berodde då det på...? Jo, hit till kusten kommer så många som skall fira! Vi har ju bl a Smögen och Kungshamn med omnejd...samt Lysekil!

Skall jag ta en liten väderprognos, hi hi!
I går var det mulet, och i dag har det varit sol och varmt..iaf en del av dagen! Sen har det regnat lite, och även åskat.

I går var det alltså Midsommarafton!

Måste bara börja med en bild på mina döttrar...åhh..vad jag Älskar er!!! Kan ju passa på att göra reklam för deras nya blogg  " josefineyohanna.blogg.se."


Efter frukosten i går, funderade mor och jag länge på, om vi skulle åka till Liseberg eller inte. Vädret var ju så där, men till slut bestämde vi oss


 och trots mörka moln, kom det bara några få regnstänk...

 Ny attraktion..."Mechanica" aldrig någonsin att jag skulle åkt den..eller förresten jag åker ingenting..!!
 Den snurra med hög hastighet 360 grader kring tre axlar 30 meter upp i luften....

 Vi gick i lugn och ro och strosade..självklart var vi ju tvugna att äta en våffla...

 Efter ca 4 timmar åkte vi hem. Väl hemma blev det sill, färskpotatis, gräddfil och gräslök, knäckebröd och ost. Till det drack vi öl och snaps!!
Så där var min Midsommarafton!

I morse när jag kom ut, så kände jag..så ljuvligt väder!! Vindstilla och +17c trots att klockan "bara" var 08.00. Gick först lite, sen sprang jag resten!

Åt frukost, sedan gjorde vi oss i ordning, tog bilen till Bodele, så gick vi därifrån till Snäckan. Satt i solen och bara njöt.

Sen hem åt middag...och jag garnerade tårtan....varför saknas det jordgubbar på en liten del kanske ni undrar, och att där sitter flaggor. Jo för Yohanna har inte tidigare gillat jordgubbar, därför gjorde jag så. Men se..nu äter hon det!! Ja ja...strunt samma, hon fick några "gubbar" bredvid!

 Så åkte vi hem till Josefine och Niklas. Även Yohanna och Niklas föräldrar kom dit.
Var en så trevlig och mysig fika, så jag Tackar för det igen!!

Nu har mor och jag satt oss i soffan och här kommer vi att sitta en stund..!!
Så mina vänner, jag önskar er alla en fortsatt härlig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


2 kommentarer:

  1. Va kul! Med att Josefin och Yohanna bloggar tillsammans! Har redan läst bloggen! Och du milde skapare vilka välgjorda döttrar du har, så vackra. Sen vet jag ju att dom även är kloka och duktiga! Förstår om du pöser över av lycka över dom!
    Och sen det här med tårtan, nu får du baske mig ta och göra något av den här begåvningen du har, du gör snyggare (och godare, det vet jag alldeles säkert) tårtor än Josef Fares och gänget!
    Sen har du alltid så fina dukar, den broderade med midsommarblommor på är ju helt ljuvlig!
    Jag mailar dig snart!
    Kramar, midsommarskramar

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!vilken fin midsommar ni haft!! och Turen till Liseberg så trevlig..Tårtan ser ju hur god ut som helst :) tänk dessa goda gubbar mums!!skall kika in till dina fina döttrars blogg <3 sköt om dig kram Jessica

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika