måndag 25 maj 2015

Mysdag i Göteborg...slutstädat... och specifikation från tandläkaren...!!

Go kväll på er!

Vädret, nämner jag knappast någonting om..kallt och blåsigt!

I går morse var jag på frukost hos Lisa, sedan åkte vi tillbaka till "Torpet" för slutstädningen! Vi hade ju "bara" lite kvar! Kök..liten hall...och litet badrum!
Tog det tid?? Ja, vi var där hela dagen..med avbrott för bl a fika!

Ja tänk..i och med att hon satte nyckeln i låset...och vred om...så stängde hon för alltid dörren till sin barndom!
Ja alltså vad det gällde huset!

Därifrån åkte vi till IKEA och åt middag..blev bjuden så Tackar igen!

När jag sedan kom hem, hoppade jag in i duschen och sedan gick jag hem till T.

I morse...vaknade jag strax innan 05.. av att solens strålar letade sig in genom persiennen. Kunde inte somna om, så strax efter 05..åt jag frukost!

Sedan vid 06 var det dags att tvätta..och medan maskinerna gjorde sitt...tog jag på mig löparkläderna och gav mej ut på en promenad!!
Gick en liten bit...sedan provade jag att springa..gick finemang!

Hem fixade till tvätten och mej själv..sedan gick jag till tandläkaren.

Var ju där i torsdags..och fick bara ett kvitto från kortläsaren..alltså ingen specifikation..på vad som det tagits betalt för...vad som är rekommenderat pris och om avdraget från Försäkringskassan är gjort!

Har pratat lite om detta i helgen att jag inte fick spec..det är alltså tandl skyldighet att lämna och jag som patient skall inte behöva be om det!
Jag tror aldrig jag fått spec ngn gång.

Hur som helst gick jag dit..och frågade just detta varför inte jag och många med mej får detta. Får svaret av hon som satt i rec i dag..alltid frågar men att ingen vill ha detta papper!

Jag sa till henne att det är ju bara att lämna sedan gör man ju som man vill med spec. Efter samtalet, tror jag ALDRIG mer, att dom missar att ge mej detta!!

Därifrån gick jag till Lejas, där jag tog en snabbkopp med M-L.

Hämtade sedan Josefine vid 12, och så åkte vi till Göteborg.

Började med fika på....

 Fröken Olssons..vi satt ute i strålande sol, och där var det lä! Underbart!! Satt länge och njöt, sedan har vi gått på stan..in och ut i affärer...
Sen klart att man blir hungrig...
 Blev bjuden på middagen...så jag Tackar igen...Tackar även för den för tidiga Mors Dags presenten!
På hemvägen stannade vi till på Torp så handlade jag lite på Maxi.

Var hemma runt 20.15..så det har verkligen varit en såå mysig dag!!

Nu mina vänner...säger jag...


Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Det var en lååång dag...själv går jag upp vid 9 tiden....Och vad jag saknar Göteborg ibland...det var alltför länge sedan jag var där...bodde ju där i 8 år ;))...men nu är jag norrlänning igen, hihi....
    Ha det gott!
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Oh, den middagen ser ju för god ut! Undras vad det är. Och så fick du present också.....gulliga barn.
    Kramar

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika