måndag 27 april 2015

"Extraknäck"...ja Tack...!!

God eftermiddag, denna blåsiga och just nu..soliga dag!!

Hade en sådan där natt igen..när jag läste och såg på tv..

I går var jag på Snäckan..jag körde bil och T kom på mc. Sen var Lisa här på fika...hon var så brun..nyss hemkommen från Turkiet.
Sen i går kväll var jag hos T. När jag kom hem därifrån mådde jag illa..och har gjort det även i dag i perioder.

Har blivit så här efter att jag opererade bort gallan. Är förmodligen någonting som jag äter, men vet inte vad...eller så är det magkatarr som yttrar sig så numera!

På fm idag gick jag till torget där M-L mötte upp..sedan gick vi till E H..och idag blev det te..för min del.
När jag sedan kom hem, åt jag lite och efter det kom Anki på fika!

Nu tvättar jag..igen kanske ni tänker..och japp det gör jag!!

Då var det där med "extraknäck"!! Jag brukar aldrig klaga, el skriva någonting sådant här i bloggen..men nu skall jag klaga lite!!

Vad det gäller oss sjukpens och ålderspensionärer...så får vi ju det bara sämre och sämre!! Får du några kronor i ökning på pensionen, så tas det bort året därpå! Jag har samma pension i dag som jag fick 2001!!
Då kan jag ju säga att allting annat har gått upp..!! Hyra, mat bensin osv...

Nu efter att fastigheten där jag bor har stamrenoverats så får jag en hyresökning på mellan 1500-1700 kr/mån.
Klarar jag det?? Nej...utan jag måste sälja min bil. Är inte världens undergång...men just friheten att ha en bil, är underbart!
Nu har jag så gulliga döttrar som erbjuder att jag får låna deras..men blir ändå inte detsamma!

Så nu hade jag önskat att jag hade ett extraknäck!!
Vad skulle det kunna vara då?? Ja säg det...kanske någon som har ett bra förslag??

Eller tänk om man hade vunnit lite pengar...!!

Så nu har jag gnällt färdigt!!

Jag önskar er alla, en fortsatt mysig dag!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

4 kommentarer:

  1. Ja du Annica, det är inte lätt med pensionen, vilken sort det än är. Min mor var så glad för hon skulle få höjning på sin pension. Inte lika glad dock när hon upptäckte att hon åkte upp en skatteklass och fick betala MER i skatt så ökningen blev bara några kronor. Det är orättvist mot de gamla och sjuka och man kan bli så galen när man tänker på det.
    En bil gör ju att man blir lite friare. Gubben går i pension denna veckan och det ska bli intressant att se hur det blir. Men han pratade om att vi skulle göra oss av med min bil men se det vill jag inte förrän jag måste, haha. Och det lär väl bli nån gång det också.
    Ha en fin kväll. Hoppas du känner dig bättre i magen.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Fy vad tråkigt om du ska behöva sälja din bil För det är ju en frihet med bil .Hoppas att du blir bra i magen .Njut kvällen fina du .kramar Rita

    SvaraRadera
  3. Så trist vännen... Både med illamåendet, men framför allt pensionen... Lider med dig. Förstår att det inte är roligt att behöva göra sig av med sin bil på grund av detta. Klart du måste få beklaga dig!!!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Usch för att må illa. Kan det vara kaffet tro.....hoppas det bättrar sig fort och lätt.
    Jaaa, det är inte kul det där med mindre pengar. Just nu kom två mail, det var aviseringar om höjningar av avgifter, det är bara så......och så sägs det att vi ingen inflation har, jag förstår inte det riktigt, fastän det är tänkt att jag ska kunna räkna ut såna saker......vårt alldeles egna konsumentprisindex visar på en otroligt HÖG inflation!
    Kramar i solen

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika