lördag 21 mars 2015

Solförmörkelse....och Vargfjället...!!!

Go kväll denna lördag!

Hoppas ni har det bra... satt er tillrätta i soffan och bara myser!

Börjar med gårdagen, som vanligt..känns det som!

Var ju som ni alla vet, solförmörkelse igår.
Här var ju mulet och grått, så jag tänkte det blir inget av, varken sol eller förmörkelse...haha

Men kan ni tänka er...

 Helt plötsligt skiner en sol..med en sådan otrolig kraft!
 Jag hämtade ett par solglasögon, och med dom på...såg jag att solen bara var en liten skärva! Så synd att jag inte kunde fånga detta på bild!

Efter detta fenomen, gick jag till Lejas dit även Lisbeth kom.

Hem och så hämtade T upp mej...så åkte vi först till IKEA där vi åt...sedan vidare till Ljungskile och Vargfjället.
Vi åkte först förbi Bredfjället, det var där vi var i somras...på denna fantastiska tillställning om Bredfjället! Helt magiskt!!

När vi åkt en stund dök en skylt om utsiktstorn upp, Vi stannade och började gå i skogen...ja jag kan säga att det var blött! Kom till en liten myr...och jag behövde inget fotbad igår kväll...för det fick jag där!

Helt plötsligt dyker detta upp, framför oss....


 Ja då var det ju det...jag är ju så fruktansvärt höjdrädd...men tänkte att detta är väl ingenting...
 Gick halvvägs, sen stod jag länge och funderade. Men tog mej upp...
 Utsikten...ja massor av skog...kändes så skönt när jag var nere på marken igen!

Efter utflykten över hela fjället, åkte vi hem till T, och där tillbringade jag sedan kvällen.

I morse tog jag det lugnt...vädret har ju varit konstigt. Kom några få snöflingor...har sedan varit en del sol. Men blåst och kallt!!
Trodde inte mina ögon i morse, när termometern visade +1c. Nu är det -3c.

På förmiddagen gick jag till Blomsterkroken, och dit kom även Liselott.
Sen hem, så kom Pia hit på fika.

När hon gick hem, satte jag igång och bakade. Gjorde först en tårtbotten, och sedan rosenbröd.
Jag hade sett i en tidning för längesedan att dom gjort påskharar och tänkte att det kan ju inte vara så svårt!

Baka dom var inga problem...men att sedan få till ögon osv...det var svårare. Kunde ju iof sig..garnerat efteråt med pinjenötter...osv.

 Ja ja..jag tror i alla fall att dom blir goda!

 Passade även på, att göra en liten blomma!

Nu mina vänner har jag satt mej i soffan, och skall bara slappa. Så jag önskar er alla, en fortsatt mysig kväll!!


 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika











1 kommentar:

  1. Hej hej..vilka söta små påskbröd hi hi..du är duktig du!! härlig tur ni varit på..tur du vågade gå upp o se ut över all natur..I dag gick vi tipspromenad hua vad kallt!!skönt att komma in sedan.Må så gott <3Kram Jessica

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika