torsdag 21 augusti 2014

Strömstad.....!!!

Börjar med att Tacka Anki för en så supermysig dag igår!! Ja självklart får resten av familjen hänga med..och även May-Britt förståss!!
Men eftersom Anki var värdinnan...så blev det ett extra tack där!

God kväll på er!!
Hoppas att ni inte har regnat eller blåst bort!!
Här har ösregnat flera gånger idag..men just nu lite sol...och blåser!!

Började dagen med en löptur, när jag kommit halva sträckan ungf, så började det givetvis att regna. Blev ganska blöt!
När jag kom hem så var det så skönt med en varm dusch!

Åkte sedan och hämtade Yohanna, så vi åkte till Torp. Fikade och tittade lite i affärer. Är ju massor av höstkläder som kommit in..och en del riktigt snyggt!
Tack för en mysig förmiddag, älskade Yohanna!

När jag kom hem, gick jag till Lejas, dit Pia även kom. Var ju ett tag sedan vi sågs...tänk att det skall vara så svårt att få ihop det ibland!
Även T kom och gjorde oss sällskap.

Sen har jag äntligen gått upp på vinden...gud så mycket saker jag har där. Rensat en del...sen är det en del, som mina döttrar får kika på...om dom vill ha!
Blev det bättre..och mer plats i förrådet? Nej, tycker det ser likadant ut, som innan!

Men nu åter till gårdagen!!!

Vi visste ju inte, för det första när Anki skulle komma hem...sen visste vi inte vilken väg vi skulle åka..och om vi skulle åka!
Hur som helst...Anki tog sig hem till Strömstad, och May-Britt hämtade mej klockan 10...och kan ni tänka er, att just då, öppnade dom motorvägen norrut!
Den hade ju varit avstängd pga vatten på vägbanan!

När vi kom fram till Strömstad, sken solen och det var så varmt och skönt!
Vi började med att bli serverade, kaffe och mackor ute i solen!

Så gott! Vi satt länge och bara pratade och njöt av solen!

Åkte sedan en tur ner till centrum....
 Gick lite bland den gamla bebyggelsen....

 Anki och May-Britt....

 När vi gick där, undrade jag lite försiktigt om vi skulle ta en fika!?
Självklart skulle vi det....
 Så då blev det en kopp på Backlunds....

Sen hem till Anki igen...där blev det middag...
 Varmrökt lax..tång bröd...som ni ser gillar jag inte kokt potatis...fniss..sen var det en kall hjortronsås!! Den var sååå god!! Detta lite söta mot den rökta laxen var perfekt!! Prata om att "gifta" sig!!

 Till efterrätt blev det glass och nyplockade björnbär...från tomten!! Jag älskar ju björnbär..så det passade finemang!
Vi hade även innan, försett oss med en del solvarma bär...mmmm

Vet inte var tiden tog vägen, men visst är det så...att när man är tillsammans med goda vänner och har det mysigt...så försvinner tiden i ett huj!
Så på kvällen var det dags, att styra kosan hemåt igen.

Säger det igen...Vad vore livet utan goda vänner!!!

Så nu skall jag önska er alla, en fortsatt mysig kväll!!


Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Hej Annika :) Länge sedan jag kikade in hos dig. Läser och ser att du har det bra. Jag skulle också gärna åka till Strömstad. Har bara hört gott och att det ska vara fint där och hela västkusten för den delen. Har än så länge bara varit till Marstrand. Gillar Bohuslän skarpt.
    Tack för att du kikar in på min blogg och kommenterar. Det uppskattar jag ska du veta. Trevlig helg. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag var hos frissan i onsdags och hennes salong ligger längs med 162:an och rätt som jag satt där så kom det så otroligt många lastbilar i norrgående riktning, då satt frissan på radion och vi förstod. Hörde att det var stopp från färjan till Rotviksbro.....så sårbart vårt samhälle är.
    Gott att ni kom till Strömstad och ni verkar ha haft det jättemysigt.
    Här har det också regnat och regnat och regnat och åskat och åskat. Men nu verkar det rätt lugnt.
    I morgon dop....tralalallalallala!
    Kramar stora som hus

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika