tisdag 29 april 2014

Småkryp...och ännu mysig dag...!!!

Go kväll!

I dag var det sol och fint...halva dagen. Sen har det varit mulet...sol och blåst. Det har verkligen märkts att gradantalet har gått ner!

Måste börja med att berätta..om när jag skulle torka min tvätt igår!

Jag brukar alltid torka underkläder och handdukar i torktumlaren. Som tur var...hade jag påmej mina glasögon när jag skulle lägga in tvätten i tumlaren....
Tänkte när jag tittade in i tumlaren..hmmm...har ngn fått med en cigarett av misstag...trodde att det låg tobak i tumlaren..men som sagt..hade ju glasögon..och när jag tittade närmare på "tobaken" såg jag att den rörde sig.!!! Var alltså massor av svarta småkryp, i tumlaren! FYY tusan!!
Undra vad den som tvättat innan mej..hade haft i tumlaren...??

Skrev en felanm...så dom kom direkt..körde tumlaren för att döda krypen...sedan torkade dom ur tumlaren...ingen visste vad det var..eller varifrån dom kom....
Jag säger bara EN sak...kommer inte att använda tumlaren mer!!

Då var det dagen idag!

Fick sms av Anki i morse...om jag ville ses på en fika!? Klart att jag ville...så vi sågs på Lejas...

 Blev äppelkaka och vaniljglass...
Jag satt sedan kvar...och så kom Lisbeth dit och lunchade....

Gick sen hem...åt lite middag...innan jag åkte och hälsade på min lilla faster.
Hade ett par trevliga timmar...med fika i uterummet!

 När vi satt där och tittade ut...såg vi detta på himlen...det såg ut som, när man var liten och ritade fåglar på ett papper...
Kanske ngt flygplan, som funderat på att göra ett hjärta...eller också ville dom göra fåglar...fniss....

När jag sedan kom hem...tittade jag lite extra på denna blomma, som pryder mitt köksfönster...

 Blommorna skall alltså vara vita....men helt plötsligt, kom det en rosa!!
Blir som mina vita tulpaner, som jag hade i vintras...

Sen har jag varit ytterligare en gång på Lejas. Mötte upp Annika där, var sååå längesedan vi sågs..så vi hade massor att prata om!
Är alltid lika trevligt att ses...!!

Nu mina vänner, skall jag sätta mej tillrätta i soffan...och bara ha det gott. Måste få upp värmen...för jag kan säga att jag frös..på slutet..när vi satt på Lejas!



Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Känner att det är länge sedan jag tittade in hos dig min vän :) Ser att du har det bra. Fy för krabbisarna i torktumlaren. Undrar hur i hela friden de kommit dit. Jag ryser. Är så glad att du kikar in på min blogg och kommenterar. Ha en fin 1 maj :) Kram Katarina.

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika