lördag 26 oktober 2013

Fika...Malala...och Lussekattsbak.....!!!

Gokväll...denna regniga och blåsiga kväll! Fy...vilket väder det har varit ett par dagar ....!!
Nu är det verkligen höst...även om det är ganska varmt!

Backar som vanligt en dag....till gårdagen alltså...!!

Började dagen..i lugn och ro...sedan fixade jag i ordning mej...och gick till Lejas...där jag mötte upp Josefine....


Blev bjuden på fika...Tackar för det...!!

När Josefine och jag fikat klart...mötte jag upp T..och så blev det en ny kopp.

Hem...fick sms av Pia...om jag ville ses...och ta ett glas på stan...självklart...!!
Så vi möttet på Blomsterkroken...där vi tog ett glas rött...jättemysigt!!


Hem...och såg lite på tv...tittade bl a på Skavlan...måste säga att jag satt helt stum..och var SÅ imponerad av denna unga Malala som var med i programmet! Vara 16 år...och kunna prata så som hon kan..är verkligen en gåva!!
Vilken tur...säger jag...!! att hon överlevde talibanernas...försök att mörda henne...och allt p.g.a att hon för flickornas talan...om bl a rätt till utbildning!!
Kan undra så...varför fick hon inte Fredspriset...??

Nu till dagen idag....
Måste börja med att visa min amaryllis....så här såg den ut för ett par dagar sedan....




I dag...ser den ut såhär....


I morse vräkte verkligen regnet ner...och det blåste...och just i detta väder...gick jag iväg till Blomsterkroken...där jag mötte upp Anki...

 God fika...och trevligt sällskap....!!

När jag sedan var på hemväg...ringde Josefine..hon var i stan och undrade om vi skulle ses....
Självklart...så vi åkte en sväng till Torp...

Har ju funderat ett par dagar...på att göra lussekatter...så idag var det dags...



Gjorde bara halv sats...eftersom vi skall baka mera...men då närmare Lucia...


Så nu mina vänner skall jag ta en kopp kaffe...och en lussekatt....!!


Jag önskar er alla...en fortsatt mysig lördagskväll!!


Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika



2 kommentarer:

  1. Mmmm tjuvstart på lite julbak så gott..önskar dig en mysig helg...här äter vi upp de sista kräftorna....
    kramilikramen♥
    wivi

    SvaraRadera
  2. Tack rara för den fina kommentaren till mitt inlägg!

    Är det morotskaka? Mums i så fall! :o) Är lite smått galen i den ;o)
    Och lussebullar, eller saffransbröd över lag är jag också helt galen i. Nu börjar en tålamodsprövande tid vill jag lova :o) Får nog köpa lite silvertejp och klistra igen "holken" Hahahahaha

    Såg också delar av Skavlan. Jag grät faktiskt när jag hörde Malala berätta. Vilken fantastiskt ung flicka! Ja, det finns knappt ord.... Hon borde verkligen ha fått fredspriset. Hoppas verkligen att hon får det nästa år.

    Ha en skön söndag!
    Kramar
    Monika

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika