söndag 20 oktober 2013

Att längta tillbaka...liiite...och helg..när den är som bäst...!!!

God kväll på er...!!
Hoppas att ni har en skön söndagskväll!! Här regnar det...så det är ljuvligt att vara inne!

Vrider tiden tillbaka...till i fredags....när jag var på väg hem..från Snäckan..blev jag stoppad av polisen i Hästepallarna...där de hade nykterhetskontroll...
Kände båda poliserna men framförallt den ene av dom. Så det slutade med...att jag gick ur bilen...och stod där en bra stund...i solen...pratade...tittade ut över ett stilla hav..och en vacker Uddevallabro!
Just då...i den stunden...kände jag en liiten längtan tillbaka...och hur det var en gång i tiden...!
Men som tur är...så var det bara en liiten längtan ....!!

Igår var jag en sväng på stan...hämtade bl a Blossas glögg...som jag best...


Sen var jag på Blomsterkroken..och fikade med T....


 När jag gick hem...kom jag på...varför inte åka till kusten en sväng....
Sagt och gjort...hem packade väskan...och åkte hem till lilla mamma....


 Där testade vi glöggen igår...tja..vad skall jag då säga om den?? Jo snygg flaska...!!
Smaken...vet inte vad den smakar...?? Jo den har en besk eftersmak....får kanske ge den en chans till...

I morse vaknade vi till en grå..mulen och regnig...söndag....njöt av frukosten...i skenet av massor av levande ljus...såå mysigt!!
Sen körde vi en repris...har varit där en del det sista...hi hi...
Troligen bevis..på att det är fantastiskt...!!
"Sjögrens i backen " i Grebbestad....








Vi var ganska..ensamma på bryggan...




På hemvägen...åkte vi vägen om kyrkogården...lilla mamma satte lyktan på pappas grav...känns fortfarande lite konstigt att se..pappas namn på gravstenen...!

Åkte en liten sväng...och sedan tillbaka till mamma..hämtade mina saker...och sedan vidare till Bella Gästis...


Där jag åt en ljuvlig pizza....!!


 Efter maten åkte jag hem....
Hade varit hemma en liten stund...så kom Lisa...och det var dags att pröva glöggen igen...



Men nu har jag provat en gång till...och tyvärr...gillar jag den inte!! Blir Blossas starkvinsglögg i fortsättningen!!

Nu mina vänner...önskar jag er alla...en fortsatt mysig kväll!!

 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

6 kommentarer:

  1. Ljuvliga bilder! Tror jag hoppar över Blossas glögg i år. Tyckte inte om förra årets heller. Den hade en alldeles för spritig smak. Men flaskan var verkligen jättefin! :o)

    Ha en fin vecka!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken mysig dag du har haft och mycket gott du ätit. Chokladkakan föll mig helt i smaken då jag är en chokladälskare hihihi. Glögg hade jag tänkt göra själv i år igen, men det kanske slinker ner någon köpe också.
    Ha en fin vecka Annika.
    kram Britt

    SvaraRadera
  3. Härligt med havet på hösten med och skönt utan turister kan jag tänka mig :-)))
    Vi har inte smakat än eller rättare sagt jag , Darlingen fick en provsmak hos Prinsessan och hans omdöme var ok men den smakade mycket alkohol . Får se om det blir till helgen .
    Ha en fin v.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig helg och så mycket godis ni fått! Det ser verkligen gott ut, det är inte alltid att mat gör det på bilder.
    Glögg, nej se, det är jag glad om jag slipper dricka. Det är söligt och kladdigt......!!!
    Fick du blåsa eller slank du emellan?
    Ja, en kort stund, väldigt kort måste jag säga, kan jag längta tillbaka till ett kontor, men det går över väldigt fort. Jag vet att du inte satt inne! Men ändå!
    Kramar, hör snart av mig!

    SvaraRadera
  5. Testade inte Blossas glögg förra året och det verkar som jag kan hoppa den i år med. Härliga bilder på både fika och mat. Fastän jag ätit flera pizzor senaste veckan så såg din ljuvligt god ut.

    Ha en fin kväll

    Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Så trevligt du haft det vännen!
    Känns jättemysigt att få se en glimt av Grebbestad igen ...tack för det:)
    Mycket gott har du ätit ser jag och provat glögg som är så mysigt...tack för det glöggtipset....jag ska nog akta mig för den sorten då....låter inget bra med besk eftersmak, så det var bra att få veta.
    Ha det fortsatt gott vännen.
    Kram Lollo

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika