onsdag 21 augusti 2013

Göteborg...och STÄDA efter hantverkare.....!!!

Go kväll på er...mina fantastiska och trogna bloggläsare!!

Idag har varit en ganska solig och skön dag...även om det blåst!

Gick upp tidigt i morse...åt frukost och fixade till mej....sen strax innan 08...knackade det på dörren...och in släntrar en kille...tja runt 20 år kanske...ser sig omkring...ja jag har flyttat en del möbler...och tagit ner tavlor...men han säger bestämt...det här skall också bort....
Javisst..plockar bort...sedan drar kaoset igång...han får hjälp av ytterligare en kille....
Sladdar...borrmaskiner...sladdar...och sladdar igen.....

Åkte tidigare än jag skulle till Göteborg! Gick inte att vara hemma...i som sagt...kaoset...!!
Som tur var...är Anki flexibel...så vi sågs tidigare....!!

Startade med frukost på NK....som jag blev bjuden på....Tack ännu en gång...såå gulligt...!!

 Satt länge och frukosterade och pratade...sååå mysigt...!!

Sen gick vi en sväng på stan...och avslutade med lunch i solen på Cappuccino....


 Blev en räksallad...gott...
Tack Anki...för en som alltid..lika mysig dag...!!

Ja sedan var det bara att styra kosan hem igen....
Funderade lite på hur det skulle se ut när jag kom hem....

Ja jag säger då det...grovstädat...javisst..men sedan då...tja jag höll på i ett par timmar..dammat..dammsugit...och tvättat golven...!
Så nu är det rent och fint..kablar och dosor är på plats...sedan återstår "bara" när det skall kopplas in!

Nu mina vänner sitter jag i soffan...skall ta en kopp kaffe och en macka...och bara vara!!
Önskar er alla...en fortsatt härlig kväll....!!


Tänd lite ljus ikväll...mys..njut och bara ha det gott...!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Åh så gulligt ordspråk! Usch o fy o komma hem till skiten då...Åh vilka fina goa "ätbilder"..Japp idag har inte vart nån jättelyckodag,kommer väl efter lite för mej:(
    Man får inte ha bråttom..
    Tack du fina Annika som alltid finns där med stöttande ord till mej ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  2. Låter som en helt underbar dag i goa Götet .Smarriga bilder .Önskar dej en skön och härlig torsdag vännen .Kramar Rita

    SvaraRadera
  3. Då var fibern på plats. Det har varit tal om det här också, men det är ju så krångligt och blir fruktansvärt dyrt upp hit så jag tror vi avstår. Det är fördelen med att bo som du gör!

    Ser ut som om ni fick mycket gott att äta i Gbg och tänk, hur kan man prata så mycket?! Det beror nog på att man har många tankar, alltså tänker man och då finns man.....

    Idag är det ju strålande ute, vilken dag!

    Ha det riktigt gott, storkram!

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika