onsdag 31 juli 2013

Internationell matmarknad....här i stan!!!

Go kväll på er!!

Varit en mestadels solig dag..men Blåst!! Ganska varmt trots allt!
Startade dagen med en löptur...underbart väder...solen sken...och jag tänkte där jag sprang...att Livet är bra fantastiskt!!!

När jag sedan kommer hem...är det extra gott med frukost..och som vanligt smakar kaffet extra gott efter löpningen! Undra...vad det kan bero på??

Åkte sen på förmiddagen hem till Karin på en fika...vi hade tänkt sitta ute...men det blåste...så det blev fika inne!

Sen på eftermiddagen mötte jag upp Ann-Louise på torget..vi fikade på Lejas...och sedan gick vi och njöt på torget!!
Är International street Market..här i stan!! Bara såå ljuvligt..och alla dessa dofter...och provsmakningar...mmm

 Massor av folk...som njöt i det fina vädret...

 Godis från Italien...

 Kakor...olika olivoljor...osv...

 Nötter och torkade bär...

 Olika oliver....soltorkade tomater...

 Fick en liten föraning...om kommande semester...både vad det gällde lukten från maten...samt musiken...!!

 Ännu mera godis...fudge..i massor...

 Även blommor...



 Alla dessa Hortensior...


Så mysigt med denna marknad! Har upplevt den tidigare i både Gbg och Sthlm...men här i min egen stad...var det ännu mysigare!!

Efter detta har jag varit med Josefine på Överby...och hon har köpt sig en kamera...så kul! Hon älskar att fota och nu har hon köpt en jättefin kamera!
Ist för att åka hem...åkte vi till Snäckan och satt där i solen nu ikv...jättemysigt!!

Men nu mina vänner...har jag placerat mej i soffan...och här skall jag sitta kvar en stund!

Jag önskar er alla en fortsatt mysig kväll...och en God natt..när det är dags...och jag hoppas även att natten... är snäll mot er!!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Hoppla så mycket du hann med idag!
    Och vilken häftig marknad, den var mycket mycket häftigare än jag hade kunnat ana! Så kul. Jag har ingen avisa för området för jag läser dom inte (hade både GP Bohusläningen o Lysekilsposten men nu bara GP), tar det på nätet och då missar man en massa kul (! jo, jag gillar reklam) reklam om sådana här happenings!
    Nattkram

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika