måndag 29 juli 2013

Att ändra sig....!!!

Hej i sommarvärmen...!!
Jag var tvungen...eller det var jag inte alls...men gjorde det ändå!!
Gick in och satte mej...ist för att sitta i solen på balkongen! Varmt...är bara förnamnet...älskar det...!! Men nu tyckte jag att det räckte...för idag....:)

I morse var jag ute och sprang vid 07...sååå ljuvligt..då hade solen inte kommit fram...och dagen såg ut att bli lite mulen....
Men sen kom solen...och det har varit och är...en otrolig dag! Sol och som sagt...så varmt.
Varmt var det iof sig när jag sprang...termometern visade på +22c i skuggan...klockan 07....

Sen har jag tvättat....och Ann-Louise...och jag har varit på Yerba...men idag blev det skuggan för oss båda!

Har tänkt lite...inte dåligt eller hur...fniss...på hur jag har ändrat mej....!! Undra om det kan bero på åldern...eller kan det vara så...att jag har mognat..ha ha...

Ta tex...det här med musik...jag är allätare...det första jag gjort på morgonen...är att sätta på radion och RIX FM...gör jag det numera...? Nej...jag tycker det är så skönt...när det är tyst! Samma nu...brukar alltid ha på radion..men icke..
Kan bero på att jag hör bilar...mc..och dessa jä....fiskmåsar som konstant skriker!! Skulle kunna ta bort varenda en...!!! Ut till kusten med dom...men inte här inne i stan bland husen!!

Lilla mamma blev attackerad av just en mås..när hon parkerade bilen i helgen...den gjorde störtdykningar mot henne! Det var iof sig..ungar på marken..men ändå!

Sen har jag ändrat mej lite till...men det är bara liiiite...! Kan idag...fast med viss vånda...säga Nej till vissa saker!
Fast ni skall veta...att när jag gjort det...kan jag ibland få så dåligt samvete!! Fast jag jobbar på det...att bli ännu bättre på att säga Nej!

Funderar även ibland på...att ändra min frisyr...men sedan kommer jag på..att jag trivs ju så bra med det korta håret!
Men visst är det konstigt...när jag hade mitt lååånga hår...fick jag jämt höra..."Varför klipper du dej inte"..sedan när jag klippte mej kort..har jag ibland fått höra..."Tänk vilket fantastiskt hår du hade..när det var långt..och såå tjockt...har du aldrig ångrat..att du klippte dej.."?
Hmm..säger då det...ibland kvittar det hur man gör...hi hi...

Sen finns det flera saker som jag skall ändra på...men det tar vi en annan gång..när jag har gjort det...!!

Så mina vänner...nu skall jag svalka av mej lite...så jag önskar er alla...en fortsatt ljuvlig kväll!!



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

3 kommentarer:

  1. Hallojsan goa vännen !a här är så kvavft i dag så jag tror jag smäller av .Väntar på att kaffet och hallonpajen ska bli klar så man kan gå ut och sätta sej i skuggan igen .Ha en skön kväll .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Hejhej fina du!
    Så bra att du tränar på att säga nej...jag vet det är svårt men nödvändigt. Usch en sån påträngande och hotfull mås...ja de kan vara aggressiva...fy...
    Vill tacka dig för alla fina kommentarer hos mig om du bara visste vad de värmer. <3
    Jaa du hade rätt Ang vårt resmål...jag har varit såå nära dig. Skriver om det idag...
    Önskar dig fortsatt fina och njutbara dagar vännen
    Stoor kram frän Lollo

    SvaraRadera
  3. En stor kram från mig till rara gumman.:-) Stina

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika