fredag 22 februari 2013

Hjälpande hand.....!!

Go kväll på er alla!!

Här har varit en kall dag, hade -10c i morse..men vad har det gjort...solen har ju visat sig!!

Idag har jag tvättat bilen..eller jag..maskinen har gjort det...och jag har suttit i bilen och tittat på..hihi...
Sen åkte jag därifrån direkt till Karin...hon hade en ledig dag...så vi satt och fikade och pratade i lugn och ro..såå trevligt!!

Åkte därifrån...hem till Josefine och Niklas....så Josefine och jag åkte hem till lilla faster...!
 Jag hade gjort semlor som jag hade med, så vi började med en fika..sen åkte vi och handlade åt henne...Josefine fixade hemma hos henne..diskade....dammsög..osv...
Så lilla faster var så nöjd och glad...!!

Hon sa när vi satt och pratade lite..." Tänk, nu när ni är här...då är jag inte det minsta trött.." (annars ligger hon mest)

Jag fick då en flasch..tillbaka till när min lilla pappa levde....Minns sista gången min faster och pappa träffades...då sa han ..."Tänk nu när ni har varit här...då har jag inte allas haft ont..." (lilla pappa dog, ett par veckor efter det, i cancer)
Det är ju så...oavsett hur man mår..så när man har besök och sällskap en stund..så glömmer man bort..det onda..tröttheten..eller att man är ensam!!

Nu skall jag kika lite på tv...och bara vara...!!

Så mina vänner..fortsätt med fredagsmyset..och bara ha det gott!!!

Du vet väl...Att de lyckligaste människorna.. är inte dom som har det bäst...utan dom som på bästa sätt..använder det dom har...!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Så sant som det är sagt! Vilken mysig dag du verkar ha haft. Själv har jag tillbringat min på jobbet, hihi. Men det var trevligt det också. Ingick städning där också!!
    Ha en fin fortsättning på kvällen.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika