tisdag 8 januari 2013

Att lämna blod....!!

Hej på er...!!
Ännu en grå och mulen dag...så den lämnar vi därhän...!!

Började dagen med att gå till Einars och köpa frallor...sedan åkte jag hem till Anki och åt frukost...!! Alltid lika mysigt...känns nästan..som att komma in i ett "dockhem" när man kommer dit!! Bara såå gulligt!!

Efter frukosten åkte jag och lämnade blod...! Tänk..att det skulle ta så många år, innan jag kom till skott och började lämna!!
Men tror bl a det beror på..att jag inte trodde det var bra, att lämna..när jag har B12 brist! Vilket absolut..inte spelar ngn roll!!
Hur som helst..när jag ligger där..och blir "tappad"..känner jag verkligen att jag gör en god gärning!!
Sen mår jag så oerhört bra..efter lämnandet!!
Man "får" ju alltid någonting, för att man lämnar..kan välja på olika saker!
Men sist jag lämnade..hörde jag att man kunde avstå från ngn sak och ist ge... till barncancerfonden..så det gjorde jag idag..och det tänker jag fortsätta med!

Nu har jag varit hemma en liten stund..ätit..och nu skall jag strax gå till Lejas, där jag skall träffa A-L för en fika!
Kvällen sen..kommer garanterad..att bli lugn!!

Så mina vänner...nu önskar jag er alla..en fortsatt mysig dag!!



Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

4 kommentarer:

  1. Att bli blodgivare är något jag funderat på i många år men det blir liksom aldrig av. Duktigt av dig som kommit iväg. Jag får nog ta mig i kragen och anmäla mig så får vi se om mitt blod är av intresse.

    Ha det gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Gokväll kära du! tack för tassen hos mej i kväll,du är så gullig jämt! Ja va bra att du kan lämna blod,hade velat det också men med mina mediciner så går det ej...MEN vem vet? kanske kan sluta med dom nån gång:)) Kramen på dej Gunilla

    SvaraRadera
  3. Du är duktig som ger blod, när jag väl kom på det, i somras tror jag det var (först då, inte klokt att jag inte gjort det tidigare), då var jag precis liiiite för gammal, kan tu tänka, värsta förolämpningen.....nejdå, förolämpad blev jag inte, men så var det tydligen. Så bra att dom kommit på att man kan skänka till något gott för jag antar att dom flesta som ger blod kanske inte behöver någon sak. Det känns bra att kunna ge och att det blir dubbelt upp nyttigt!

    Så du virkade tidigare, ja, hade jag gjort ett överakast hade jag nog inte heller hållit i en virknål mer, då kan man nog få nog. Jag tänker på dom äldre damerna som fanns här på landet när jag var barn som virkade överkast på löpande band......

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vilka fina gärningar du gjort idag! Vi har också pratat om det men aldrig kommit till skott...
    Kram till dig vännen!
    /Maria

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika