torsdag 13 december 2012

Lucia....!!!

Hej på er.. mina vänner...så här på Lucia dagen..!!
Hoppas ni har det bra..att ni blivit lussade för..eller att ni varit och avnjutit Lucia någonstans!!

Själv..var jag på morgonen..på min fd arbetsplats..och tittade på Uddevallas Lucia som var där och sjöng..såå underbart!!!
Sen efter det var det fika..trevligt att sitta och prata med en del..som man aldrig träffar annars.....

Måste bara...visa ett par bilder..på mina döttrar när dom var små..!!
Då hade vi ett eget Lucia tåg på jobbet..och från det att mina döttrar i princip kunde gå..så var dom alltid med....
När dom sedan blev liite större..så att dom kunde sjunga...så sjöng dom själva " Jag såg mamma kyssa tomten.."!! Vilket alltid var succé...!! Tänk..än idag..pratar  vissa om när dom var med...:)




 Underbara tid...!!!

Sen efter fikat på jobbet...så träffade jag Yohanna på stan..och tog även en fika med henne....!!

nu har jag fixat lite här hemma..och om en stund..får jag ev kaffebesök..och sedan efter det...skall jag hem till Boel...ännu en dag i fikats tecken....!!

Får ju skriva lite om gårdagen också....Josefine och jag hade verkligen en heldag i Göteborg!! Vi gick inte i så många affärer..men vi njöt.. av alla vackra ljus på avenyn..julskyltningen på NK...ja det var en fantastisk dag....!!
På hemvägen stannade vi bl a på IKEA.....

Jag lovade receptet på snöbollarna som vi gjorde.....


Snöbollar:

Koka upp 1 1/4 dl vispgrädde.
Tillsätt 200 g grovhackad vit choklad..och låt smälta under omrörning.
Blanda i 3 dl riven kokos.
Ställ i kylen 2-3 tim. Rulla sedan små bollar av smeten.
Jag hällde ut smeten på ett bakplåtspapper...och sedan in i kylen. Tog  en sked..och drog av lite stelnad smet..innan jag formade dom till kulor.
Rulla dom färdiga kulorna i kokos. Förvaras kallt...

Dom blir bara såå goda!!!!

Ja mina vänner..nu skall jag kika runt lite hos er...så jag önskar er alla...en fortsatt ljuvlig dag!!

Tag fram din bok....tänk så många skrivna blad..DU fyllt den med...!! Men kom ihåg..att dagens blad..är fortfarande oskrivet...
Eftersom det är DU..och ingen annan.. som är manusförfattaren till Ditt Liv...så är det  bara DU...som vet vad DU kan fylla.. bladet med!!
Kom också ihåg..att eftersom Livet är Ditt...så gör DU det...som DU själv vill...och inte det andra kräver..eller förväntar sig av Dej!!

Var rädda om er och varandra!!! Kram/Annika

1 kommentar:

  1. Ursöta små lucior <3<3<3

    Tack snälla du för receptet ..tror de där är hur smarriga som helst!!
    Måste testa :)
    Luciakramar till dig
    Ann-Louise

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika