söndag 30 december 2012

Godmorgon...!!

Så här på årets näst sista dag...!!

Tänk, nu har snart ännu.. ett år passerat..och strax skall vi lära oss att skriva 2013!!
Tycker inte det var längesedan jag skulle skriva 2000..och tänk ..då funderade man på hur det skulle uttalas...!!

Är ju som sagt.. snart ett Nytt och helt oskrivet år.. som vi har framför oss!
Vet inte om ni har några Nyårslöften...!?

Jag har inte tänkt avge några Löften....!! Eller JO..skall fortsätta..jobba på att säga NEJ..om jag inte vill saker och ting..är liite dålig på det....!!
Sen det viktigaste av allt...!!! Är ju att vi får vara friska..och ha det bra...sen brukar det andra..lösa sig på ett eller annat sätt!!

Det var lite tankar kring det Nya Året!!

Idag är en grå blå..(om man nu kan säga det) dag..himlen är just det..grå blå...blåser lite..men ser ut..som om det är glashalt...!

Så vad händer här, idag då??

Sitter just nu, och väntar på att Lisa skall komma hit på en fika..sen får jag se..vad som händer resten av dagen!
Var meningen att vi skulle varit till min väns bror..men blev ingenting pga..sjukdommar..alla eller dom flesta är ju såå förkylda nu!!
Hade köpt en blomma för att ha med..men se..den pryder mitt bord nu...:)



 (svårt att se vad det är..men en vit amaryllis..tillsammans med blad, silverfärgade kvistar och vide)

 Hur som helst..träffar jag nog min vän senare..så får vi se vad vi hittar på.

Så mina vänner..nu önskar jag er alla..en fortsatt underbar dag!!

Nyårslöfte behöver DU inte ge..men om det är någonting, som DU kan bli bättre på..ge då det som ett löfte!!
Kan vara..att DU skall bli bättre på att ta hand om dej själv..eller våga säga nej..till saker DU inte vill göra..eller få lite mera egentid...eller varför INTE..bli bättre på..att höra av dej mera..till nära och kära..!! Ännu en gång...det är ditt liv..och DU gör vad DU vill med det..för ännu en gång...!!
Det är DU..och ingen annan..som är manusförfattaren till DITT LIV!!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

7 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Tittar in för att önska dig ett gott slut på 2012. Min tid i bloggvärlden har varit lite begränsad den sista månaden. Det har varit så mycket annat och då får Blogglandia vänta. Snart är vi inne i vardagslunken igen och då blir det vanliga dagar igen.

    Ha det gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Ja tiden går ju bara så himla fort.Ha nu en skön och mysig söndag underbara vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Hej rara Du!

    Jag har också svårt med NEJ ;o)
    Det är faktiskt en konst att kunna säga nej. Eller kanske snarare att kunna säga nej och inte ha själv ha dåligt samvete över det!

    Tack bästa Du för året som gått!

    Önskar Dej Ett Gott Nytt underbart År 2013!

    Kram

    Monika

    SvaraRadera
  4. Vel overstått julefeiring..))

    Jeg syntes et nytt blankt år er en fin
    start på noen endreinger i noen uker eller mnd
    :-) så jeg har alltid nyttårsforsetter til meg
    selv..men forteller det ikke til noen.:))

    Takk for det gamle.:)

    ha en fin feiring.:))

    KLEM

    SvaraRadera
  5. Önskar dig ett Gott Slut på 2012 och Ett Gott Nytt År

    till Dig, vännen :)

    Är såå glad att jag fann dig fina bloggvän :)

    Ann-Louisekram ♥

    SvaraRadera
  6. Hej vännen! Ja tänk va fort tiden går, tänkte oxå på detta när vi skulle börja skriva 2000 å nu är det snart 13 år sedan, inte klokt! Önskar nu dig å familjen ett riktigt Gott Nytt År! Kram Iréne

    SvaraRadera

  7. http://vindsromantik.blogspot.se/


    Önskar dej ett underbart år!

    Kram Maggan

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika