tisdag 18 december 2012

Ännu en grå...dag...!!

Ja..nu menar jag vädret...alltså..!!! Är som det brukar här...finns ännu en gång..bara en färg på paletten...och den är grå..!!
Blåsigt och halt ute..är det också...:(
Undrar såå...var är snön..och minusgraderna...??

Hej på er alla...!!!

Egentligen...är ju vädret  ett i-lands problem..eller hur...??!! Men vill ju.. ha en vit jul..ja, ja..hur som helst..bortsett från vädret.. är allting bra!!

Fast...skall klaga..bara liite..vilket jag aldrig brukar göra...för det blir inte bättre för det...!!
Men om jag säger såhär....hade det funnits någonstans..jag kunde få byta min nacke och axlar..så hade jag gjort det..helst igår...!!!
Så..det var det..hi hi....

Varit uppe tidigt..och tvättat..sedan direkt efter det..var jag hos frissan...och klippt mej..!! Undra..när du skall dit..Gunilla..:)?

Sen direkt efter det...gick jag hem till min vän..och blev bjuden på kaffe...han hade även köpt en "lampa"..som jag kan ha i min klädkammare..den tänder sig när jag öppnar dörren...suveränt bra!! Tackar igen..för den..!!

Nu har jag varit hemma en stund..strukit..dammsugit..och nu sitter jag här i soffan...bloggar och lyssnar på Peter Jöbacks..julskiva....!!
I morgon skall jag berätta för er.....hur mina barndomsjular var... !! Kan säga att dom var helt Magiska...!!!

Ikväll skall jag hem till Lisa..skall bli så mysigt...kan väl fira..lite för tidig jul...:)

Var nere i mitt källarförråd..förut..tog då upp... även "min" julstrumpa.....!! Om det ungått någon..så gillar jag inte bara änglar..utan har en favorit till...och det är Ior....


 Fick denna strumpa..för några år sedan..av Boel....fär väl se..om det hamnar någonting i den...:)?
Vem vet..Tomten kanske lägger någonting... även till mej...!!


Var bara tvungen att ta en bild igår kväll...älskar ju detta "mörker"..och levande ljus.....
 Nu skall jag fortsätta mysa....så jag önskar er alla...en fortsatt ljuvlig dag....!!

Stressa nu inte ihjäl er..med förberedelser...mat och julklapps inköp...för om DU.... för en gång skull...tar det lite lugnt..och släpper alla kraven som DU har på dej själv...så skall DU se..att DU mår bättre..och det blir Jul..ändå..!!

Tänk på dessa ord...inte bara nu till jul...utan alltid...!!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

6 kommentarer:

  1. Ja du har då alltid tänkvärda ord..men det är för att du är en sådan ängel som går här på jorden med oss..tänk att vi aldrig träffats och man tycker om en människa ändå..de är inte dåligt

    Varma kramar
    wivi

    SvaraRadera
  2. Grått blev det igen, synd att snön försvann. Det bli ju ljusare och finare med den.
    Ior är söt så förstår att du gillar honom, jag har ju en förkärlek till grisar hihi.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Tack för titten.. Tycker den där glossyboxen verkar vara en bra grej:) man fick med en innehålls förteckning och pris lista: innehållet var värt bra mycke mer än 139 kr/ och det man inte gillar kan man ju ge bort/ sen kanske en del månader är bättre än andra. Må så gott o godnatt kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Lugn vännen det kommer mer snö o kylaså vikan bli piggare lovar detta. O vad mysigt du har gjort det o lille Ior få vara med på ett hörn. Önskar dig en underbar dag kram Beijan

    SvaraRadera
  5. Hoppas, hoppas att det onda släppt lite, det är inte roligt att gå omkring och ha ont.

    Jag hoppas tomten stoppar något riktigt fint till dig i julstrumpan...det är du om någon värd:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  6. Åååå såå mysigt och stämnngsfullt du har , känner värmen från ditt hem ända hit!!
    Verkligen fin strumpa den blev jag lite avis på, klart man vill lägga nåt i den när man ser Ior´s bedjande snälla, sorgsna ögon <3<3
    Önskar dig en finfin dag vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika